Lange batch-opdrachtregel splitsen

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Kan dat op onderstaande wijze?

Code:
cls
cd\
rem Kopieer alleen de folders/structuur zonder de bestanden in de mappen
rem Adres kun je in venster kopiëren
rem https://learn.microsoft.com/en-us/windows-server/administration/windows-commands/xcopy
rem  /T           Creates directory structure, but does not copy files. Does not
rem               include empty directories or subdirectories. /T /E includes
rem               empty directories and subdirectories.
rem
rem xcopy "E:\INDEX\Programs\Utility software\Utility software W10" "E:\INDEX\Programs\Utility software\Utility software W11" /t /e
xcopy "E:\INDEX\Programs\Utility software\Utility software W10" ^
"E:\INDEX\Programs\Utility software\Utility software W11" /t /e
pause

Enerzijds: je hebt blijkbaar zelf uitgevist dat dat exact is waar het ^-teken voor dient, niet?
En anderzijds: denk je dat er grote risico's verbonden zijn aan het gewoon eens proberen?
Ik gok dat het zal werken...

Edit
Gratis extra tip: zet er nog een /i achter. Ondervinding is de beste leermeester, dus probeer eens zonder en eens met, en let op het verschil. Succes!

Laatst bewerkt:
Enerzijds; je hebt altijd mensen die alles gelijk lukt.
Anderzijds: je hebt prutsers die niets lukt.

Als iets in Nederland gratis is, lopen mensen je onder de voet.:)

Ik vraag me af of er ook maar één iemand is die hieruit kan afleiden of je probleem nu wél of juist niet is opgelost...

Ik heb de eerste opdrachtregel gebruikt.
Proberen met batch files? 1 teken fout en het werkt niet, ben je weer een uur verder!

Hoe lang zit ik op dit forum? Als mensen mijn berichten volgen dat weten ze dat ik mensen bedank als het gelukt is en zet, als ik het niet vergeet op opgelost. Verder werk ik altijd alleen met concrete/uitgewerkte oplossingen want ik heb zelf veel tijd besteed aan zoeken, testen e.d. En ik heb geen tijd meer en geen geduld (ouderdom) omdat dan veel zaken blijven liggen.

Mijn volgende topic gaat over machtigingen op de nieuwe pc. Eén bak ellende!
Moet je eens zien hoeveel onnodige tijd dat weer kost. En zo is het met Windows/Microsoft altijd wat.

Proberen met batch files? 1 teken fout en het werkt niet
Tja, dat geldt vermoedelijk niet exclusief voor batch files!
En met zoveel aversie ertegen, waarom begin je er dan sowieso aan?
Verder werk ik altijd alleen met concrete/uitgewerkte oplossingen
Dat was in dit geval wel héél lastig, want je had zelf een werkende code geplaatst, en daar heb ik je meteen op gewezen. En dan maar weigeren om het te proberen, en eventueel melden wat je ondervindingen daarbij zijn, zo zet je mensen die je willen helpen wel heel erg klem.
Goed dus, als dit jouw manier van doen is, dan is het simpel: je zal bij je volgende problemen geen last meer van me hebben.

in VBA:

Code:
Sub M_snb()
  c00= """E:\INDEX\Programs\Utility software\Utility software W10 """
  c01 ="""E:\INDEX\Programs\Utility software\Utility software W11 /t /e"""
  shell "cmd  xcopy " & c00 & c01 ,0
End Sub

Terug
Bovenaan Onderaan