Lange schijf activiteit na het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forumleden.
Ik heb de laatste tijd als ik heb opgestart heel lange tijd schijf activiteit dat was vroeger niet.
Als ik kijk bij broncontrole op lezen dat staat altijd Svhost.exe en Pagefile.sys (wisselbestand) boven aan en dat kan best lang duren.
Kan ik dit niet op een of andere manier uitschakelen of blokkeren?Omdat tijdens deze schijfactiviteit mijn laptop heel traag werkt
Waar dienen deze eigenlijk voor kan ik dit uitzetten?
e de waele

Die pagefile.sys is het virtuele geheugen en nodig voor Windows.
Als er veel geheugen in de PC zit (4GB of meer) de pagefile uitgeschakeld worden, maar het kan zijn dat bepaalde programma's dan toch niet helemaal meer goed lopen omdat die uitgaan van een pagefile-mechanisme (zoals bijv. de MS Flightsimulator).
Uitzetten kan in Configuratiescherm-Systeem-Geavanceerde systeeminstellingen, dan het tabje "Geavanceerd" aanklikken en daarbinnen "Instellingen"voor Prestaties. daar dan weer het tabje "Geavanceerd" en dan bij "Virtuele geheugen" op "Wijzigen" klikken. Dan wordt er een schermpje geopend waar u kunt zien waar, op welke schijf/partitie het virtuele geheugen wordt opgeslagen. Ga daar op staan 9aanklikken) en druk vervolgens op "Geen wisselbestand" en dan Instellen en OK.

Dan moet de PC opnieuw opgestart worden. Als dat dan ineens snel gaat weet u dat het daar in zat.

Maar dan nu even dit: normaal gesproken zal het virtuele geheugen niet zo'n vertraging mogen geven. Als die dat wel doet, dan zou dat kunnen wijzen op een kapot gaande harde schijf.
Om dat te checken download dan HD Sentinel (gratis trial-versie: http://www.hdsentinel.com/thanks_fo...rddisksentinel.com/hdsentinel_trial_setup.zip) en die vertelt u hoe gezond de HD is.

Dan kan het bij Vista ook nog eens aan wat overenthousiaste services liggen.
Sommige daarvan zijn heel vertragend zoals bijv. wmpnetwk en/of Ati2evxx
Hier is een overzicht van services (is voor win 7, maar de meeste zitten ook in Vista) wat ze doen en welke uitgezet kunnen worden.
http://www.sr-pc-hulp.nl/Services Windows 7 die uitgezet kunnen worden.pdf

Succes!

Ok zeker bedankt voor uw goede uitleg ik ga het allemaal bekijken mijn laptop werkt verder goed.
Ik heb de schijf getest en er zijn geen problemen gevonden
Als ik wat gevonden heb zal ik het hier posten
e de waele

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan