Lange SMS berichten (>160 tekens)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viper71

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Met Samsung PC Studio 3.2.3 probeer ik al mijn sms-berichten van gsm naar de pc te kopieeren. Mijn sms-ruimte raakt nogal overvol, maar wil ze ook (nog) niet weggooien.
Met korte smsjes (1 stuks) gaat dat prima, maar de wat langere berichten (>1 sms) worden door PC Studio blijkbaar niet gelezen. Wel de datum/tijd en telnr van de afzender, maar als tekst geeft ie aan:
"Dit is een EMS-bericht! Bekijk het op de telefoon." En laten nou juist de mééste berichten die zgn. "EMS-berichten" zijn, dus groter dan 1 sms.... Dit schiet dus totaal niet op.

Ik gebruik een Samsung-SGH-U600 telefoon, mijn provider was Orange, maar die is (helaas!:mad::evil:) overgenomen door T-Mobile (maar laat ik daar nu maar even niet over uitwijden:p).

Is het trouwens normaal dat bij zelf verzonden smsen geen datum/tijd wordt opgeslagen?

Alvast zéér bedankt voor eventuele suggesties!

(Ik worstel hier overigens al meer dan een jaar mee, heb al verschillende "message managers" uitgeprobeerd, maar niet ééntje kan die langere smsen overzetten!)

heb je http://www.mobiledit.com/ al geprobeert met deze tool heb je de meeste telefoons supported en veel functies indien aanwezig op telefoon

Bedankt voor je suggestie!
Ik heb hem zojuist even uitgeprobeerd, maar die werkt dus ook niet. Tijdens het inlezen van de smsen (hij was bij plm. 40%) kreeg ik een foutmelding en stopte hij ermee, waarbij de sms-lijst gewoon leeg bleef. Na het afkoppelen echter bleken er (bij Off-line devices) inderdaad 101 van de 290 smsen gedownload te zijn.
Van de bewuste lange smsen (>1 sms) gaf ie echter slechts de 1e 160 karakters weer.
(Hoewel al ietsje beter dan slechts de tekst "EMS-bericht.", maar toch niet precies wat de bedoeling was...:()
Ik heb het overigens geprobeerd via een USB-kabel én via Bluetooth, beide zelfde resultaat.
Helaas... toch bedankt nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan