jjjvandaalen
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 sep 2007
Ik ben bezig met het maken van een website, waarvan er paginas van verschillende lengtes zijn. Hoe kan ik dus de website zodanig maken dat die zich aanpast aan de lengte van de content?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hi,
je zult iets meer moeten zeggen. Zoals je het nu stelt is mijn antwoord: dat gebeurt automatisch.
Hi,
ik zou dan kiezen voor een vaste indeling. Voor bezoekers is het niet prettig om door ellenlange tekst te moeten ploegen.
De contentdivs geef je een vaste, hapklare, afmetingen en met CSS style je die met de overflow eigenschappen.
Zie voor de info op deze site http://www.w3schools.com/Css/pr_pos_overflow.asp
Ook kun je een lees-meer mogelijkheid gaan inbouwen die het stuk tekst in een eigen pagina/tab/window opent
Bedankt hier heb ik wat aan. Ga ik het nog verder perfectioneren. Ik had zelf al 'Lees verder' toegevoegd aan de onderkant van de pagina.Ik ga zeker nog kijken naar wat w3schools hierin zegt over overflow.:thumb:
Hoi jjjvandaalen,
Een YouTube-link rechtstreeks overnemen uit de adresregel van de browser werkt inderdaad niet.
Behalve de link naar het filmpje zelf moet namelijk ook de "player" (het afspeelschermpje met de bedieningsknoppen) bij jou op de pagina komen. Dat gaat met wat aanvullende codes.
Die kun je vinden op de YouTube-pagina van de video, en deze code zit tegenwoordig (vroeger was dat anders) verstopt onder het knopje "insluiten", rechts onder de video:
![]()
Er komt dan een vakje tevoorschijn met kant-en-klare code die je kunt kopiëren en inplakken in Dreamweaver.
Maar daar valt gelukkig wel wat aan te doen:
- Het resultaat is dan bv. deze testpagina: helaas géén valid xhtml Strict!
Met vriendelijke groet,
- Testpagina YouTube insluiten met valid html.
CSShunter
PS:
E valt geen geldige html van te maken door een Transitional DOCtype te gebruiken.
Verder is bij html4.01 de eindtag </param> verboden, zie specificatie alhier.
Vreemd genoeg staat de html-validator bij validatie op XHTML1.0 Strict het gebruik van zowel de </param> eindtag toe, als het gebruik van <param .... /> zonder eindtag (!).
:shocked: zie de valid testpagina (waarin beide vormen zijn opgenomen: broncode regel 36, 37, 38)
De HTML-Tidy validator (handige downloadbare ad-onn voor Firefox, wordt geïntegreerd bij bekijken van de broncode) slaat wel aan op de </param>tag.
Holadiejo:Alleen inderdaad jammer dat het (nog) niet in XHTML 1.0 Strict kan, de internettaal immers van de nabije toekomst...
Holadiejo:
Over de toekomst van xhtml: dat was inderdaad een paar jaar geleden de verwachting, maar denk ik dat die het zal gaan afleggen tegen het nieuwe html-5, dat voor gewone sites meer dan voldoende zal zijn. Men is bij w3c een twee sporenbeleid gaan volgen in plaats van uitsluitend op xhtml te focussen. Anders zouden ze ook niet zoveel tijd in de html-5 ontwikkeling hebben gestoken (met in hun voetspoor de browser-fabrikanten).
- En deze dan: This document was successfully checked as XHTML 1.0 Strict!?
- Dat is het resultaat van m'n bovenstaande testpagina met XHTML Strict DOCtype (zie broncode!). Ik heb daar weliswaar "valid html" bij gezet, maar het is ook valid xhtml, want dat is voor het al/niet goedkeuren van ingesloten voorwerpen hetzelfde.
- Kortom, het kan wel.
![]()
Je andere vraag over het template-uploaden met DW zag ik al in je aparte topic hierover, maar daar heb ik geen flauwe notie van, want ik werk met op z'n Spartaans met Kladblok om m'n sitewerk te verrichten. Zo heb ik geen last van prijzige toeters en bellen (met soms twijfelachtige nut), mijn code kan niet misvormd worden, en eigenwijze editors blijven me ook bespaard...
Met vriendelijke groet,
CSShunter
Hi CSSHUNTER,
Ja wat betreft je opmerking over de toekomst van XHTML 1.0 Strict snap ik je opmerking ook. Natuurlijk keurig opgelost... Zelfs dat.
Door je reactie over mijn vraag over het sprymenu ben ik is gaan kijken naar de code ervan. Die heb ik nu gekopieerd naar het kladblok. Wat mij direct al opviel was dat er heel veel HOOFDLETTERS in staan. Is dat misschien ook de reden? Ik heb de website immers geschreven in XHTML 1.0 Strict!
Wat al bekend was bij mij is dat een sprymenu een simpele UNORDED LIST is.
Nu ben ik aan het proberen om het menu in kladblok daarop aan te passen. Moet ik later daarbij ook de huidige verwijzingen naar het menu in de code van de website verwijderen (javascript, etc.)? Of krijg ik dan een SITEMAP-weergave? Zoja, wat moet ik dan doen om die sitemap om te zetten in de gewenste menuvorm?
Nadat ik verder was gegaan na dit bericht aan jou geschreven te hebben, zag ik ook dat er TWEE CLASSES (!) in staan! Namelijk: MenuBarHorizontal en MenuBarItemSubmenu.
Volgens mij is het een kwestie van een nieuwe UNORDED LIST maken en die aanpassen door twee nieuwe CLASSES ! Als dat zo is, moet ik alleen nog even kijken welke opties ik moet gebruiken in die twee classes... Is deze oplossing correct?
Een flash-banner is een swf-bestand, en dat kan je valid insluiten op precies dezelfde manier als wanneer je een YouTube-video insluit (zoals hierboven in nr. #8 aangegeven).Vorige week had je het over onzichtbaar maken van een flashbanner voor de validator van W3C, maar hoe doe je dat?
Niet als ze het toch gaan blijken te doen!... een aantal foto's op de computer wel te zien zijn, alleen op het internet niet. De bestanden zijn wel mee opgeladen en ook in dezelfde mappen. Behoort dit tot de frustratie van de webdesigner??
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.