Lange tijd problemen Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

SidneyH

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2013
Berichten
8
Hallo,

Ik heb nu al een maand of 2 problemen met mijn computer. Hij crasht regelmatig (2 - 3 keer per dag) wanneer ik spelletjes speel of wanneer mijn moeder spelletjes speelt op Facebook. Nu heb ik met het programma "BlueScreen Viewer" het probleem proberen te vinden en zelf te repareren. Mijn eerste probleem was het probleem met mijn videokaart, wanneer ik oude én nieuwe spellen speel zoals Call of Duty 1 of GTA IV, springt mijn scherm op zwart beeld en hoor ik een hele irritante geluid (een geluid waarbij de laatste seconde van het spel achter elkaar wordt afgespeeld). Dit had te maken met mijn driver nvlddmkm.sys, dit bestand had ik vervangen dmv een tutorial op het internet en ik had daarvoor mijn driver geüpdatet. Handmatig en automatisch. Dit bleek echter geen oplossing te zijn, dus dan zou het probleem wel aan mijn hardware liggen. Buiten dat, wanneer mijn computer crasht geeft hij nog een probleem aan. Dit heeft te maken met ntkrnlpa.exe. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met een beschadigde of corrupte bestand. Ik heb gelezen op het internet dat de installatie CD van Windows 7 er in moet om dit probleem te verhelpen.

Vorig jaar ondervonden we ook problemen met onze computer. We hadden de computer toen naar een kennis van ons gebracht die ons geholpen heeft met onze computer. Hij had toen Windows 7 Professional Edition geïnstalleerd, maar we hebben geen CD van die legale versie. Hoe kunnen we dan toch dit probleem oplossen?

Ik heb de minidumps van vandaag (30-3-2013) bijgevoegd.

Wij hopen dat iemand ons kan helpen.

Met vriendelijke groet,
SidneyH.

(Ik weet niet of dit probleem in de goede sectie geplaatst is, mocht dit niet zo zijn, gelieve dit dan te melden :))

Bekijk bijlage BSOD1.txt
Bekijk bijlage BSOD2.txt
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Waar kan ik die activatie code vinden? En als ik die besturingssysteem gedownload heb, moet ik alles dan op een CD branden zodat ik de computer dan met die CD kan opstarten?

Met vriendelijke groet,
SidneyH.
 
Is er geen methode om die code op te vragen?

Met vriendelijke groet,
SidneyH.
 
Hallo Rickvi68,

Ik heb Jellybean Keyfinder uitgeprobeert en ik heb gevonden wat de code is. Bij mij zijn het 5 letters en 5 sets, moet het geen combinatie zijn van cijfers en letters? De code die ik zie is maar één letter (bijv. AAAAA-AAAAA-AAAAA-AAAAA-AAAAA).

Met vriendelijke groet,
SidneyH.
 
Oeps,

Ik denk dat je slachtoffer bent geworden van niet legale software...
Het beste wat je kan doen is die kennis vragen of het wel een legale versie is die erop staat ( niet dus ), normaal gesproken krijg je er dan ook een DVD met COA label ( Certificate Of Authenticity) bij.

Als je dan toch op zoek gaat naar een nieuwe besturingssyteem of productcode, zou je even moeten checken of de pc Windows 8 kan draaien.
Die is wat goedkoper dan een losse licentie van Windows 7.
 
Ik zal die kennis even opbellen om te vragen of het inderdaad een legale versie is die hij erop heeft gezet.
Ik denk dat onze computer Windows 8 niet kan draaien, als hij Windows 7 niet kan draaien zal Windows 8 wel een ravage veroorzaken.

En over die videokaart, ik weet niet zeker of dit een hardware fout is. Kan iemand dit bevestigen?

Met vriendelijke groet,
SidneyH.
 
Hoi,

Het zou een software of een hardware fout kunnen zijn, zijn de temperaturen wel in orde ?
Je hebt de nieuwste drivers, dus daar kan het niet aan liggen.
Die kun je met DIT programmatje checken.

Ik zie ook aan de dumpfiles die je stuurde, dat je processor 4 kernen heeft, dus ik denk dat Windows 8 geen probleem zou zijn, is sowieso lichter dan Windows 7.
Post eens de specs van de pc als je wil?
 
specs1.png
Ik weet niet of je hier genoeg aan hebt.
De temperaturen zijn als ik niets doe ongeveer 40-45 graden, zodra ik een spel opstart over de 50.
 
Laatst bewerkt:
Met deze specs kan je makkelijk Windows 8 draaien hoor.

Wat die BSOD betreft, vooral ook met het oog op de ntkrnlpa.exe fout, denk ik dat het softwarematig is, systeem bestanden beschadigd...
Wat je nog zou kunnen doen is even scannen op malware en virussen.
Als dat ook niets oplevert, zou ik eens de harde schijf checken...
 
Ik heb de computer gister gescand op malware en virussen, dit had een positief resultaat, geen malware en virussen gevonden. Ik gebruik Microsoft Security Essentials voor de virussen en Malware Bytes voor malware. Ook gebruik ik twee programma's om de register van de computer op fouten te scannen, deze helpen een klein beetje voor prestatie verbeteringen, maar niet veel.

Ik heb een goede vriend gebeld van me, hij heeft een gloednieuwe videokaart voor ons en de installatie CD van Windows 7 Professional. Ik hoop dat dit goed uitpakt, ik hou jullie op de hoogte. Als die CD niet werkt kopen we een Windows 8 besturingssysteem.

Bedankt voor de tijd en moeite, als ik weer problemen heb na vanavond zal ik dit melden. Ik laat dit onderwerp nog even open staan.

Met vriendelijke groet,
SidneyH.
 
Update:

Ik heb mijn videokaart vervangen van een NVIDIA Geforce GT 220 naar een NVIDIA Geforce GT 610. Dit heeft echter mijn problemen verholpen. Ik heb begrepen dat mijn driver en mijn videokaart (GT220) iets wilde opvragen bij de kernel (NT System & Kernel) maar geen antwoord kreeg omdat de videokaart defect was. Vandaar dat ntkrnlpa.exe probleem. Mijn videokaart probleem is nu verholpen en ik kan weer mijn spelletjes spelen!

Iedereen bedankt voor de tijd en moeite!
Status veranderd in beantwoord.

Met vriendelijke groet,
SidneyH.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan