Lange wachttijd bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

akkie7

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2001
Beste allen,

Met het opstarten van de computer ben je ongeveer 5 minuten bezig. Met name bij het allereerste scherm met je bios versie erop en dergelijke blijft hij erg lang hangen!
Ik heb al in het bios zelf rondgekeken maar geen rare veranderingen gezien, ook de default settings geladen en daar werd het ook niet beter van.

Als hij eenmaal opgestart is dan doet hij het perfect, ik denk dus dat er iets mis is in de bios of in de eerste opstart dingen.

Iemand een idee? Kan ik met een programmatje het probleen vinden?

Heb je XP of 2000?

Ter info i.v.m. m'n vraag:
Bij XP kun je al inloggen voordat alle services opgestart zijn, bij 2000 nog niet. Daarom LIJKT het ook alleen maar dat XP sneller opstart...

akkie7 zei:
Beste allen,

Met het opstarten van de computer ben je ongeveer 5 minuten bezig. Met name bij het allereerste scherm met je bios versie erop en dergelijke blijft hij erg lang hangen!
Ik heb al in het bios zelf rondgekeken maar geen rare veranderingen gezien, ook de default settings geladen en daar werd het ook niet beter van.

Als hij eenmaal opgestart is dan doet hij het perfect, ik denk dus dat er iets mis is in de bios of in de eerste opstart dingen.

Iemand een idee? Kan ik met een programmatje het probleen vinden?

Als de initialisatie van sommige apparaten niet goed gaat, oftewel traag, zul je inderdaad daar het probleem moeten zoeken, kabels, uitgeven van IRQ's, cdroms,pci kaarten en de harde schij(v)(f)(en) kontroleren.

Je kunt eventueel ook kijken naar een bios update.

De optie batterij eruit halen werkte.

De computer is nu weer zo snel als hij hoort te zijn!:thumb:

Stom he ,nee hoor komt meer voor.
Ook cd of dvd er in vertraagd , en regelmatig Defragmenteren kan ook geen kwaad.

:D :D

BANDIT123 zei:
Stom he ,nee hoor komt meer voor.
Ook cd of dvd er in vertraagd , en regelmatig Defragmenteren kan ook geen kwaad.

:D :D

Tot voor kort nooit last mee gehad, alleen vorige week voor iemand een nieuw bordje ingebouwd, bsod's, xp niet willen installeren, op een gegeven moment bordje helemaal dood, niets meer mee te beginnen, na vele uren .utten, batterij verwisseld, een nieuw mobo notabene, en draaien.

Vond je antwoorden met je batterijtje nogal vreemd, maar niets van gezegt, maar nu.:D

Door schade en schande dit ook al eens gehad en dan denk je wat mankeerd dat bord:o
Tot je bedenkt dat je dat nog niet hebt gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan