• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

langere scrollijst van gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredemel

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Op welke wijze kan ik de zichtbare lengte van een gegevensvalidatielijst aanpassen?
Ik wil graag alle provincies in de zichtbare lijst zien en wil dus niet scrollen

Fredemel,

Ik denk niet dat je dit kunt aanpassen.
Je zal dan een ComboBox moeten gebruiken, deze kun je met de eigenschappen, de lengte aanpassen. ( het aantal items)

Fredemel,

Ik denk niet dat je dit kunt aanpassen.
Je zal dan een ComboBox moeten gebruiken, deze kun je met de eigenschappen, de lengte aanpassen. ( het aantal items)

Kun je me vertellen hoe de eigenschap waarbij ik het weergegeven aantal items kan instellen?
Ik heb een langere lijst dan dat de combobox weergeeft.

Cissie1.

Bij de eigenschappen → Listrows

Cissie1.

Bij de eigenschappen → Listrows

Deze had ik al op een hogere waarde gezet, maar heeft helaas geen effect op de lengte van mijn lijst.
De lijst blijft maximaal 11 items lang.

Laatst bewerkt:
Ik heb het hier op 25 staan , maar 30 werkt ook hoor.

Bijlagen

Ik heb het hier op 25 staan , maar 30 werkt ook hoor.

Bedankt voor je reactie.
Aan de hand hiervan heb ik mijn 'fout' gevonden.

Ik had de volgende code staan:

Code:
cmbOrdernummer.List = .Range("SM10:SN" & .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Value

deze heb ik veranderd in

Code:
cmbOrdernummer.List = .Range("SM10:SN250" & .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Value

Het enige nadeel is nu dat hij onder de laatste nog een heel stuk witte lijst weergeeft. Maar is beter dan dat bepaalde gegevens niet in de lijst voorkomen.

Code:
cmbOrdernummer.List = .Range("SM10:SN250" & .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Value

Dit is het bewijs dat je niet goed weet waar je mee bezig bent

Code:
cmbOrdernummer.List = .Range("SM10:SN" & .Cells(.Rows.Count, [COLOR="#FF0000"]1[/COLOR]).End(xlUp).Row).Value

Vervang de rode 1 door het kolomnummer van de kolom SN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan