langere teksten invoegen op plaats van bookmarks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dumtrala

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2005
In navolging van een ander topic heb ik nog een vraag over het bijgaande document. In het word document wil ik tekst invoegen op de plaats van verschillende bookmarks in het document. Nu is de huidige invoeg-tekst een test, maar ik wil proberen de tekst uit een ander document te halen, met behoud van alinea's, tekstopmaak e.d.; dus: zoals het in dat andere document weergegeven wordt; dit ook omdat de in te voegen tekst soms een paar alinea's is, met enters ertussen enz. Kan dat?

Bijlagen

Hai, :D

Ja dat kan maar dit is eigenlijk voor gevorderden!

Als je complete stukken tekst wilt importeren met de originele opmaak kun je een hoop problemen tegenkomen!

Het allerbelangrijkste is dat je zorgt dat het opmaakprofiel uit het brondocument ook in het doeldocument voorkomt...(Het zal vaak goed gaan maar dit is één van de belangrijke redenen waarop het fout kan gaan)

Als beginner raad ik jou aan jou voorbeeldteksten allemaal vanaf dezelfde sjabloon te maken als waarin jij jou automatisering doet.

Tevens adviseer ik dat jij al jou teksten opslaat als aparte documenten en ze dus ook als geheel document invoegt in jou programma...(Dit gaat dan bijna altijd goed)

In de bijlage een voorbeeld hoe te handelen...

See Yah! :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan