Langzaam en blijven hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvain94

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Berichten
24
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn computer. Deze is net een paar maanden oud. Toen ik hem voor de eerste keer opstartte, kreeg ik gelijk de installatie van Windows 7 (geen cd). Allemaal doorlopen, geen probleem, heel snel allemaal.

Nu, een paar maanden later, is het allemaal heel anders. Hij blijft regelmatig hangen, programma's lopen vast en is hij heel langzaam. Laatst moest ik mijn pc 5 keer opnieuw opstarten (!) voor ik mijn mail kon lezen. Dit kan echt niet zo...

Ik heb contact opgenomen met de winkel, en die vertelden mij dat ik Windows opnieuw moest installeren. Dat gaat niet, want ik heb geen cd. Iemand een andere oplossing? Schijfopruiming en defragmentatie werkt niet.

Ik heb de Packerd Bell iXtreme X7134, handig voor de specs.

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Als hij inderdaad nog maar een paar maanden oud is, zal je je ongetwijfeld herinneren dat je ook iets gelezen hebt over 'recovery' ....
Welnu, dat is wat ze bij de winkel bedoelen.
Zorg wel dat je eerst van je eigen gegevens een veiligheidskopie hebt gemaakt, want bij een recovery wordt de pc teruggebracht in 'fabriekstoestand' en worden al je gegevens dus ook gewist.
 
Hoi !

Als 'n speer terug naar de betr. winkel en garantie claimen !

Je hebt recht op 'n goedwerkende PC, klaar !

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

Als hij inderdaad nog maar een paar maanden oud is, zal je je ongetwijfeld herinneren dat je ook iets gelezen hebt over 'recovery' ....
Welnu, dat is wat ze bij de winkel bedoelen.
Zorg wel dat je eerst van je eigen gegevens een veiligheidskopie hebt gemaakt, want bij een recovery wordt de pc teruggebracht in 'fabriekstoestand' en worden al je gegevens dus ook gewist.

Dat heb ik dus niet gedaan.

Als ik contact op neem met de winkel zeggen ze mij contact op te nemen met PB. Dat maar proberen dan?
 
Dat heb ik dus niet gedaan.

..... wát heb je 'dus niet gedaan'?
Als je aanspraak wilt maken op garantie is één van de eerste vragen (ook bij PB zelf) om een recovery uit te voeren.
Waarom.
Omdat daarmee wordt uitgesloten dat het een software-probleem is.
Een recovery is op twee manieren uit te voeren,
- vanaf cd's of dvd's
- door direct bij het opstarten een bepaalde functietoets (of toetscombinatie, dat hangt van merk en type pc of laptop af) in te drukken.

Ongetwijfeld is dat bij jou ook het geval.

Ik ben het met Harry eens: voor een pc van een paar maanden oud geldt de garantie uiteraard. Maar wanneer je garantiewerkzaamheden laat uitvoeren en het blijkt achteraf niet een hardware-probleem te zijn, krijg je alsnog een rekening gepresenteerd ..... en terecht vind ik.
Dus nogmaals: eerst die recovery uitvoeren.
 
Ik dacht dat het ging om dat ik zelf een hersteldisk had moeten maken. Ik zal dat eens proberen, maar ben ik dan al mijn gegevens kwijt?

Als je mijn eerste reactie goed gelezen had: JA
Dus moet je eerst je eigen gegevens ergens parkeren ... op een externe harddisk bijvoorbeeld .... ?? :confused:
 
Als je mijn eerste reactie goed gelezen had: JA
Dus moet je eerst je eigen gegevens ergens parkeren ... op een externe harddisk bijvoorbeeld .... ?? :confused:

Hmm okee, sorry. Ik zal het eens proberen. Bedankt voor de hulp!

Edit: Ik kan hem niet opnieuw installeren; er komt een foutmelding als ik dat probeer. Ik ga nu PB bellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan