Langzaam internet - 100MB (Router?) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
1.339
Hoi,

Ik heb internet via de glasvezelkabel, dat kan wel oplopen tot 100MB/s (Geloof ik, dan)
Nou heb ik daar een router op aangesloten die maximaal maar 54MB/s uit kan zenden.

Geen probleem, dat is nog erg snel.
Alleen wanneer ik inlog op mijn computer gaat de verbinding van 48MB/s steeds langzamer lopen. Ik heb zelfs wel eens ooit gehad dat ik maar 1MB/s heb.

Hoe komt dit en hoe kan ik dit helpen voorkomen?
 
Je geeft niet aan of je bedraad of draadloss internet. Als ik uit ga van de 54 mb dan zou dit draadloos zijn.

Als je draadloos internet dan kunnen diverse oorzaken hiervan het probleem zijn. Het signaal wordt verstoord, het kanaal wat je gebruikt voor draaloze communicatie tussen pc en router wordt veel gebruikt in je omgeving, het signaal wordt verstoord door muren/iijzer constructies.

Het beste kun je dan eerst eens bedraad gaan internetten om te testen of de snelheid wel gelijkt blijft. Als het dan wel goed gaat weet je waar het aan ligt.

Je kunt dan eens proberen.
1. Een andere kanaal gebruiken voor de draadloze communicatie. Dit kun je in de router instellen.
2. De router eens wat hoger of op een andere plek zetten zodat het signaal mogelijk beter doorkomt.
3. De antenne(s) wat verstellen
4. Kijken of er een update is voor de firmware van de router
5. Kijken of er een update is van de drviers van de netwerkaart.
 
Je geeft niet aan of je bedraad of draadloss internet. Als ik uit ga van de 54 mb dan zou dit draadloos zijn.

Als je draadloos internet dan kunnen diverse oorzaken hiervan het probleem zijn. Het signaal wordt verstoord, het kanaal wat je gebruikt voor draaloze communicatie tussen pc en router wordt veel gebruikt in je omgeving, het signaal wordt verstoord door muren/iijzer constructies.

Het beste kun je dan eerst eens bedraad gaan internetten om te testen of de snelheid wel gelijkt blijft. Als het dan wel goed gaat weet je waar het aan ligt.

Je kunt dan eens proberen.
1. Een andere kanaal gebruiken voor de draadloze communicatie. Dit kun je in de router instellen.
2. De router eens wat hoger of op een andere plek zetten zodat het signaal mogelijk beter doorkomt.
3. De antenne(s) wat verstellen
4. Kijken of er een update is voor de firmware van de router
5. Kijken of er een update is van de drviers van de netwerkaart.


Ben ik nou een ******* of ga ik een kabel aan mijn router hangen? Draadloos natuurlijk! Via mijn eigen router met wachtwoord. Ik zou de channel wel kunnen veranderen maar ze hebben als advies gegeven dat ik moest gebruiken : #11.

Updates : Waar kan ik die vinden?

1 ding : Mijn vader heeft met een wasknijper waarmee ik draadloos internet ontvang (Nee, geen laptop, maar een wireless USB Adapter) nu aan mijn gordijn gehangen. Misschien ligt het dan toch aan die muren want nu heb ik zelfs WEL 54MB/s.

Probleem voor nu opgelost. Hartelijk dank:):thumb::D
 
Ben ik nou een ******* of ga ik een kabel aan mijn router hangen? Draadloos natuurlijk! Via mijn eigen router met wachtwoord. Ik zou de channel wel kunnen veranderen maar ze hebben als advies gegeven dat ik moest gebruiken : #11.

Updates : Waar kan ik die vinden?

1 ding : Mijn vader heeft met een wasknijper waarmee ik draadloos internet ontvang (Nee, geen laptop, maar een wireless USB Adapter) nu aan mijn gordijn gehangen. Misschien ligt het dan toch aan die muren want nu heb ik zelfs WEL 54MB/s.

Probleem voor nu opgelost. Hartelijk dank:):thumb::D


NEEEEE HÈeèèèèè ...
Ik had net weer een keer 1MB/s toen ik wolfteam opstartte. En soms log ik gewoon uit als ik een spelletje speel. Kosten die spellen niet te veel internet-geheugen ofzo?:shocked:
 
Waarom als test geen kabel tussen je PC en router hangen. Daar is niets vreemds aan. Het gaat om een test en is niet bedoeld als vaste opstelling.
Advies kanaal 11 is niet echt een handig advies. Het hangt er maar net vanaf hoeveel mensen kanaal 11 gebruiken in je omgeving. Stel daar je buren ook dit advies zouden krijgen dan zijn er zo aan aantal mensen die op kanaal 11 werken dan is de kans op storingen groot. Het maakt niet uit welk kanaal je gebruikt. Het is een kwestie van testen.


In je laatste reactie geef je al meer info namelijk dat je er last van hebt bij het spelen van online spellen. Gebeurt het ook als je gewoon aan het internetten bent of alleen als je games speelt ?

Updates kun je vinden bij de fabrikant van de router. De meeste brengen nieuwe firmware uit als er fouten of aanpassingen nodig zijn om de router beter te laten werken. Bij de firmware staat meestal ook een uitleg wat er verbeterd is tov de huidige.

Neem dat daar en kijk of daar iets staat wat je probleem zou kunnen verklaren.

En het kan altijd zijn dat de router moeite heeft met bepaalde verbindingen. Ik heb geen ervaring met online games maar als er bijvoorbeeld veel aanroepen worden gedaan naar de router (erg veel verkeer heen en weer zeg maar) dan kan het zijn dat de router daar problemen mee krijgt.

Test toch eens of het probleem bestaat als je tijdelijk bedraad de boel aansluit. Je kunt ook voor de test even de router er tussen uit halen en rechtstreeks bedraad met je kabelmodem verbinden. Zeker het laatste is een goede test om te bepalen of het probleem dan nog bestaat.

Zo niet dan is de oorzaak de router en kun je gericht zoeken naar een mogelijk oplossing.
Werkt het dan nog niet goed dan ligt het aan je provider/game server/ PC

Het kan ook zijn dat de game server erg druk bezet zijn. Naarmate het drukker wordt worden deze trager. Je kunt dit dan alleen eens testen door op verschillende dagen en tijdstippen te testen of hier een verschil in snelheid in zit.
 
Laatst bewerkt:
Waarom als test geen kabel tussen je PC en router hangen. Daar is niets vreemds aan. Het gaat om een test en is niet bedoeld als vaste opstelling.
Advies kanaal 11 is niet echt een handig advies. Het hangt er maar net vanaf hoeveel mensen kanaal 11 gebruiken in je omgeving. Stel daar je buren ook dit advies zouden krijgen dan zijn er zo aan aantal mensen die op kanaal 11 werken dan is de kans op storingen groot. Het maakt niet uit welk kanaal je gebruikt. Het is een kwestie van testen.


In je laatste reactie geef je al meer info namelijk dat je er last van hebt bij het spelen van online spellen. Gebeurt het ook als je gewoon aan het internetten bent of alleen als je games speelt ?

Updates kun je vinden bij de fabrikant van de router. De meeste brengen nieuwe firmware uit als er fouten of aanpassingen nodig zijn om de router beter te laten werken. Bij de firmware staat meestal ook een uitleg wat er verbeterd is tov de huidige.

Neem dat daar en kijk of daar iets staat wat je probleem zou kunnen verklaren.

En het kan altijd zijn dat de router moeite heeft met bepaalde verbindingen. Ik heb geen ervaring met online games maar als er bijvoorbeeld veel aanroepen worden gedaan naar de router (erg veel verkeer heen en weer zeg maar) dan kan het zijn dat de router daar problemen mee krijgt.

Test toch eens of het probleem bestaat als je tijdelijk bedraad de boel aansluit. Je kunt ook voor de test even de router er tussen uit halen en rechtstreeks bedraad met je kabelmodem verbinden. Zeker het laatste is een goede test om te bepalen of het probleem dan nog bestaat.

Zo niet dan is de oorzaak de router en kun je gericht zoeken naar een mogelijk oplossing.
Werkt het dan nog niet goed dan ligt het aan je provider/game server/ PC

Het kan ook zijn dat de game server erg druk bezet zijn. Naarmate het drukker wordt worden deze trager. Je kunt dit dan alleen eens testen door op verschillende dagen en tijdstippen te testen of hier een verschil in snelheid in zit.


Ik zal meteen kijken of er iets werkt als ik hem aan de stekker leg. Máár! Er is een probleem! Het is echt een hele kast met monitor, en de router kan ik niet verplaatsen.

En ja, tijdens het spelen van bijvoorbeeld MapleStory of WolfTeam ( Meer spellen heb ik eigenlijk niet op internet ) hangt het spel vast, en duurt het even voordat ik weer uitgelogd ben. Herstellen, en hij doet het weer even prima.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er bijna op dat het toch een router probleem is. Ik weet niet of je een lange netwerkabel hebt dan zou je die tussen de router en PC kunnen zetten. Als je die niet hebt is het inderdaad lastig als het niet dicht bij elkaar staat.

Vermeld eens merk en typenr van je router. Kijk ook even onderop de router. Bij sommige merken zoals een Linksys router zijn er namelijk ook versienummer. Dan is het typenummer gelijk maar heb je een Versie 1,2,3,4,5 etc. Dit is ook van belang
 
Lijkt er bijna op dat het toch een router probleem is. Ik weet niet of je een lange netwerkabel hebt dan zou je die tussen de router en PC kunnen zetten. Als je die niet hebt is het inderdaad lastig als het niet dicht bij elkaar staat.

Vermeld eens merk en typenr van je router. Kijk ook even onderop de router. Bij sommige merken zoals een Linksys router zijn er namelijk ook versienummer. Dan is het typenummer gelijk maar heb je een Versie 1,2,3,4,5 etc. Dit is ook van belang

WRT54G Linksys Router. Wireless-G Broadband router Ver.7
 
De huidge Linksys versies zoals V6 en V7 schijnen wel vaker problemen te hebben helaas. Je kunt proberen om de firmware eens te updaten naar de laatste versie

http://www-nl.linksys.com/servlet/S...nksys/Common/VisitorWrapper&lid=2079711219B05

Als je inlogt op je router kun je meestal wel ergens zien welke firmware versie er nu op staat. Voor Versie 7 is de laatste firmware 7.00.4.

Wel goed opletten dat je de juiste versie neemt anders krijg je problemen. Er is namelijk ook een Versie 7.2 dus even goed kijken welke jij hebt en welke je download.

Via deze link kun je kijken wat de verbeteringen zijn
http://www-nl.linksys.com/servlet/S...130852017628&ssbinary=true&lid=1912820797B151

1 item is wel een mogelijk oplossing als je nog niet beschikt over de laatste versie
Resolves wireless data rate performance issues.
 
De huidge Linksys versies zoals V6 en V7 schijnen wel vaker problemen te hebben helaas. Je kunt proberen om de firmware eens te updaten naar de laatste versie

http://www-nl.linksys.com/servlet/S...nksys/Common/VisitorWrapper&lid=2079711219B05

Als je inlogt op je router kun je meestal wel ergens zien welke firmware versie er nu op staat. Voor Versie 7 is de laatste firmware 7.00.4.

Wel goed opletten dat je de juiste versie neemt anders krijg je problemen. Er is namelijk ook een Versie 7.2 dus even goed kijken welke jij hebt en welke je download.

Via deze link kun je kijken wat de verbeteringen zijn
http://www-nl.linksys.com/servlet/S...130852017628&ssbinary=true&lid=1912820797B151

1 item is wel een mogelijk oplossing als je nog niet beschikt over de laatste versie
Resolves wireless data rate performance issues.

Ik denk eerder dat het apparaatje wat ontvangt het juist niet goed doet. Hartstikke bedankt dat je dit allemaal voor me hebt op willen zoeken, trouwens.

Misschien heb ik per ongeluk niet verteld dat deze laptop waar ik nu op zit wel ongeveer de hele tijd 54MB/s heeft. Misschien komt het omdat er minder muren zijn/kortere afstand is. Ik zal boven nog wel eens de links proberen en downloaden. Hartstikke bedankt.

Vraag voor nu weer opgelost.:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan