langzaam internet thuisnetwerk (9 PC's)

• Onderwerp starter Onderwerp starter dOmO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dOmO

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
bij ons in het studentenhuis zit ik op een thuisnetwerkje:

abbonement = KPN ADSL Easy 20mbit
Dit is aangesloten op een conceptronic adsl2 router. Hierachter hangen twee DLINK switches met 5 aansluitingen. Wij zijn in totaal met z'n negenen.

Vooral 's avonds is het internet erg langzaam, ik moet soms pagina's heel vaak vernieuwen voordat de pagina laadt...
's Middags echter (wanneer minder mensen gebruik maken van het internet) is het gewoon wel normaal...

Dus ik denk dat de router de capaciteit niet aankan. Wat kan ik hieraan doen??

Tsja, als 8 personen stevig aan het downloaden zijn en u als negende een webpagina probeerd te openen, kan ik me hier iets bij voorstellen dat het traag gaat.
Probeer dus eerst achter het internet verkeer te komen van de andere acht medegebruikers.

het abonnement 20Mbps moet je zien als tot 20Mbps d.w.z. als je een bandbreedte van 8 Mbps haalt je blij mag zijn.als je idd met 9 mensen achter de pc zit op 1 aansluiting moet dit getal door 9 gedeeld worden,aangenomen dat iedereen aan 't surfen/downloaden is.Als 's avonds iedereen van zijn werk komt en achter de pc kruipt wordt de breedbandverbinding ook "smaller"
Voer hier of hier eens 'n snelheidstest uit,eerst als enige gebruiker daarna als jullie allemaal on-line zijn.

Laatst bewerkt:
ja maar soms laden pagina's als www.google.nl niet eens... en niet iedereen zit er tegelijk op, maar toch - tegenwoordig hoef ik toch geen 56K taferelen meer te verwachten wanneer je een (theoretisch) 20mbit lijntje hebt...

Je kunt 't ook zoeken in je browser,heb je veel invoegtoepassingen geladen?Welke versie browser heb je(Help->over Internet Explorer)
Ook kan het zijn dat je spy/malware op je pc hebt,hebben de medegebruikers hetzelfde probleem?
Klik 's op de link in m'n handtekening en ga daar 's mee aan de slag.

nee, medegebruikers hebben er ook last van...

verder hekel ik IE - ik gebruik firefox, ik zal je sig eens goed bekijken ;) bedankt in ieder geval!

Als je medegebruikers er ook last van hebben ligt het evt. aan de bandbreedte internetprovider(abonnement) e/o. thuisnetwerk. Maar als je met z'n negenen tegelijk aan 1 internetverbinding hangt wordt 't vanzelf langzaam.Dan hoef je die progjes ook niet uit te voeren,maar je kunt ze wel alvast downloaden voor "als" het je treft.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan