langzaam internet via MEDION wifi stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,
Ik heb een nieuw micro usb wifi ontvanger gekocht bij de aldi voor €10,-. Ik heb alles geïnstalleerd op mijn desktop en hij werkt. Ik heb een Zyxel p-2602HW-d1a modem met wifi. Hij wou geen verbinding maken met de zyxel router, ik denk dat dat door de slechte verbinding komt op zolder:confused:. Ik had ook nog een andere wifi router en heb die achter de zyxel gezet. Wifi van zyxel uit en van de conceptronic c300brs4a aan (radio type: 802.11g). Ik heb erg langzaam internet via dat wifi adaptertje van MEDION. Maar ja, voor €10,-:rolleyes:. Volgens Windows is het signaal "uitstekend" en hij geeft 5 van de 5 groene balkjes aan (soms 4 van de 5). Op mijn mini laptop heb ik wel snel internet (niet via dat adaptertje maar via wifi in laptop). Weten jullie iets zodat ik gewoon snel internet krijg via dat adaptertje?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is:D.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja het klopt. Die USB-adapter van Medion heeft een zeer matige verbinding (antenne('s)) dus .....
Maar als jij beweert dan het signaal 'uitstekend' is, dan staat de laptop waarschijnlijk dicht bij de router.
En dan moet er een andere oorzaak zijn voor het 'trage' internet.

de desktop staat twee verdiepingen hoger, op zolder.

BRAK: Medion USB wifi-dongle P89081MD86498

Hoi,

Ik heb hem gisteren ook gekocht .... Over het algemeen geen klagen die Medion-producten, maar dit is een misser.
Het ging zelfs twee keer mis.
Eén heeft te maken met jou klacht: het bereik is belabberd slecht, dus kennelijk is het ding te klein om daar óók nog een gedegen antenne in te kunnen zetten.
Twee heeft te maken met de setup. Je kunt vanaf de meegelverde cd alleen een setup.exe uitvoeren. De drivers zijn niet direct beschikbaar, noch vanaf de CD, noch via de website van Medion.
Ernstiger daarbij is, dat na installatie de 'vaste' netwerkkaart (Realtek) van mijn laptop niet meer functioneerde.
Wonderwel was de setup van die Medionkaart met de driver van de vaste netwerkkaart aan de haal gegegaan.
Verwijderen uit het hardware-overzicht hielp niet en mij restte een systeemherstel naar een punt voordat ik met de bewuste setup begon.

Die wlan usb-dongle van Medion gaat vandaag dus terug .......

Laatst bewerkt:
:eek::eek::eek::eek::shocked::shocked::shocked::shocked:. Bij mij doet mijn netwerkkaart het nog gewoon: een Broadcom gigabit netwerkkaart. Het enigste probleem is dat het bereik belabberd slecht is. Dat betekent dus dat alle computers waarop dit wordt geïnstalleerd, hun vaste REALTEK netwerkkaart wordt disabled

AAN ALLE MENSEN DIE DIT TOPIC LEZEN: DIT PRODUCT NIET KOPEN!!!

Laatst bewerkt:
trouwens ik had ontdekt: Als je de setup start en annuleert als hij vraagt om "verder" te gaan. De tijdelijke bestanden blijven staan op de C: schijf. Daar staan ook de .INF bestanden in, de drivers:thumb:.

Kun je hem niet op een andere manier installeren ?
Bestanden uitpakken in een tijdelijke map en via hardware verwijzen naar die map.
Krijg je ook niet al die overbodige software mee geïnstalleerd.
Gebruik je windows zero config.

Heel erg fijn coenraad dat je meedenkt:D. Het gaat niet om het installeren maar om de slechte internet verbinding met een "uitstekende" kwaliteit verbinding (5 van de 5 groene balkjes) met mijn nieuwe medion micro wlan adapter.

Dat je 5/5 streepjes bereik hebt kan, alleen is de vraag op welke Mbps rate je verbinding is. Draadloze netwerken zijn lastig in dit soort gevallen om te troubleshooten tenzij je een Spectrum analyzer over je 2.4 en 5.0 Ghz band los laat , het zijn namelijk niet alleen andere netwerken die storingen opkunnen leveren.

Wat me nou overkomen is met dat ontvangertje is heeeeeeeeelll vreemd:shocked::shocked::shocked::shocked::shocked:! Ik heb normaal een verbindingskwaliteit van 48% en een signaalsterkte van 32%, wanneer ik er iets van ijzer bij leg, stijgt de verbindingskwaliteit naar 90% en de signaalsterkte naar 42%! Hoe is dat mogelijk?

Ik heb de oplossing! Je moet er stukken ijzer bij leggen, dan stijgt de signaalsterkte van 32% naar 60-70% en verbindingskwaliteit van 40% naar 100%:D! Ik krijg hierdoor ook veel sneller internet! Stukken ijzer bij leggen (bijv. mic jack of audio kabel jack of een ijzeren stang:p:p).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan