Langzaam opstarten laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter loic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

loic

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2004
Hoi,

met een aces laptop travelmate met 64 x2 dual processor en windows vista. Deze is 3 maanden oud. Hij is nu 2x naar de acer fabriek geweest. Daat is de accu, moederbord, harde schijf vervangen. Eerst deed hij na een tijd niets meer. Hierna en nog steeds start hij traag op. het duurt langer dan 10 minuten voordat de comp opgestart is. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Kan ik iets testen of een diagnose program draaien zodat ik kan zien wat er voor zorgt dat hij zo traag is? Hij is volledig leeg met alleen vista. Als het eenmaal gestart is dan draait hij redelijk.

Help!

heb je zelf vista erop gezet of is hij zo gekocht, geef is wat meer gegevens over je laptop

nieuwe laptop met voorgeinstalleerd vista?

zou er gewoon toch mee terug gaan.
laten hun het maar oplossen.
10 minuten is niet normaal

bedankt, het is voor geinstalleerd met garantie. Ik ben ook geneigd om maandag weer op de bus te doen, maar jah dadelijk komt hij weer met een %^&^& reperatie terug...... misschien kan ik hun vertellen wat er moet gebeuren.

Legitieme Windows Vista® Home Premium
AMD Athlon™ 64 X2 TK53, Dual Core 1.7 GHz
2 GB, DDR2 667 MHz
120 GB, S-ATA 5400 rpm
DVD±ReWriter Dual Layer
17” breedbeeld TFT CrystalBrite
ATI X1250 Radeon Xpress 128 MB tot 896 MB shared HyperMemory
4x USB 2.0 ports
1x VGA, 1x Modem, 1x LAN, 1x S/PDIF
1x microphone in
1x headphone out
1x 1394 FireWire
56K, V.92 modem, 10/100Mbps LAN
Draadloos netwerk 54 Mbps (802.11 b/g)
ingebouwd
touchpad
nee
ja, 5 in 1
6 cell Li-Ion batterij
3,7 Kg

ik zou terug gaan, tenminste als je zeker weet dat er geen virus opzit..;) en dat hij helemaal leeg is.

1 vraagje nog van mij.
staan er in apparaatbeheer nog gele uitroeptekens ofzo?

zo nee.dan gewoon terug.
ik zou er niet eens tijd aan spenderen om eerlijk te zijn.

ja 100%. Er zit een nieuwe schijf in en ik heb hijack this recent gedaan via nucia.

Ik zag wel een foutmelding volgens mij in het begin. ik ben er weer over tien minuten. moet hem ff opstarten.,

Er is geen vraagteken in apparaatbeheer.

Laatst bewerkt door een moderator:
De melding in het begin is in dos is:
PXE-E61 Media test faillure, check cable
PXE-MOF Exiting PXE ROm

Vlakvoor hij helemaal opgestart is krijg ik een vista scherm:
Launch application MFC werkt niet.
Een oplossing wordt gezocht
Klik op sluiten

Ik zie het al. Iets met cd-rom niet echt intressant. ik ga hem maar opsturen... grrrr. K acer

Laatst bewerkt door een moderator:
wat ik uit ander forum haal, heeft de melding w.s. te maken met het feit dat dat de laptop wil opstarten vanaf het netwerk.
Je kunt dat dan uitzetten in het BIOS bij de opstart volgorde, daar staat dan of de netwerk(kaart) of other device oid

Misschien voorkom je zo, dat je weer een tijd zonder laptop zit.

mvg leo

Een familielid van mij heeft ook een Acer laptop en vindt dat deze langzaam opstart. Voor 25 euro intern geheugen bijgekocht. Apparaat is nu iets sneller.
Ik weet niet of langzaam opstarten per definitie betekent > kapot.

Groetjes,

Een familielid van mij heeft ook een Acer laptop en vindt dat deze langzaam opstart. Voor 25 euro intern geheugen bijgekocht. Apparaat is nu iets sneller.
Ik weet niet of langzaam opstarten per definitie betekent > kapot.

Groetjes,

maar geen 10 minuten!

Hallo Frank,

het was tussen de vijf en tien minuten, en ik denk eigenlijk dicht bij de 10 minuten.

Eigenlijk wel raar, ik draai op mijn Acer vista en office 2007, volgens mij heeft ie niet meer dan 2 minuten nodig.

Maar ik weet wel dat mijn familielid de opstarttijd ook erg betreurde, hij heeft overigens wel een ander model (met een 15 inch scherm en een 250 GB schijf).

Groetjes,
D

Hallo Frank,

het was tussen de vijf en tien minuten, en ik denk eigenlijk dicht bij de 10 minuten.

Eigenlijk wel raar, ik draai op mijn Acer vista en office 2007, volgens mij heeft ie niet meer dan 2 minuten nodig.

Maar ik weet wel dat mijn familielid de opstarttijd ook erg betreurde, hij heeft overigens wel een ander model (met een 15 inch scherm en een 250 GB schijf).

Groetjes,
D

dan nog he

een nieuw laptop en dan zo langzaam opstarten

is toch niet normaal

Je hebt groot gelijk, ik moet hierbij trouwens direct denken aan ; niet een kapotte laptop, maar instellingsfouten, zoals in de BIOS, auto start up o.i.d. Ook zou je eens bij software kunnen kijken of er niet onnodig (zware) programma's op staan.

Groetjes,

Hoi,

met een aces laptop travelmate met 64 x2 dual processor en windows vista. Deze is 3 maanden oud. Hij is nu 2x naar de acer fabriek geweest. Daat is de accu, moederbord, harde schijf vervangen. Eerst deed hij na een tijd niets meer. Hierna en nog steeds start hij traag op. het duurt langer dan 10 minuten voordat de comp opgestart is. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Kan ik iets testen of een diagnose program draaien zodat ik kan zien wat er voor zorgt dat hij zo traag is? Hij is volledig leeg met alleen vista. Als het eenmaal gestart is dan draait hij redelijk.

Help!

vooral de laatste regels lezen

Ik zou de eigenschappen van de harde schijf nog eens bekijken. Geeft deze een gebruik van bijvoorbeeld ruim 10 GB. Als dit echt veel meer zou zijn, bijvoorbeeld 30-40 GB in gebruik, dan zijn er andere programma's mee geinstalleerd.

Was de computer zeker 100% leeg voor installatie door formateren? Heeft er een volledig systeemherstel plaatsgevonden, dus is er zekerheid dat echt alleen vista op het apparaat staat?

Groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan