langzaam opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbiekens

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Ik heb een Medion PC die op een gegeven moment bij het branden van een DVD blokkeerde. Sindsdien start de PC tergend langzaam op. Er is in de BIOS volgens mij helemaal niets veranderd en kan ook geen andere calamiteiten ontdekken. Weet iemand van jullie wat hier de oorzaak kan zijn en natuurlijk wat de eventuele oplossing zou kunnen zijn.

Bij voorbaat dank

Theo

Hmmm.... dat verband met die DVD branden zie ik niet, maar... druk eens op CRL-ALT-DEL, en kijk bij task manager naar het aantal processen (services) dat loopt. Hoeveel zijn dat er?

Het aantal processen is helemaal afhankelijk van de software en je systeemomgeving, maar ga er gemakshalve maar vanuit dat als er meer 35 processen lopen, je er wel een aantal uit kan schakelen.

Kijk voor meer info maar eens HIER onder het kopje "Windows-optimalisatie". Daaronder vind je o.a. "Windows XP services optimaliseren" en "MSCONFIG: sneller opstarten". Lees die onderwerpen maar eens door en doe er je voordeel mee.

De brander es loskoppelen misschien, hoewel ik niet denk dat daar het euvel ligt, maar je weet maar nooit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan