Langzaam thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

marbie94

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Ik heb een huis van ongeveer 25 meter breed met een router (Netgear WNR3500 v2) die ongeveer in het midden van het huis staat. Als ik in de kamer zit waar de router staat is er geen probleem maar zodra ik in de meest linkse kamer, rechtse kamer of op een hogere verdieping kom wordt het netwerk langzaam en erg onbetrouwbaar. Wat is de beste (niet al te dure) oplossing, want ik heb zelf al een paar dingen bekeken:

• Een nieuwe router
  • Een lange kabel met krimptang en connectors bestellen (moet dan wel rond 200m kabel gelegd worden want ik wil op veel plaatsen kunnen werken)
  • Een extra router gebruiken samen met mijn Netgear

Alvast bedankt...

Tja, gezien de router hoor je zulke problemen niet te hebben eigenlijk.

Heb zelf een Sitecom Dual Band en 2 verdiepingen hoger door betonnen vloeren heen nog vol bereik !!

Heb je al eens je kanaal veranderd want die zal nu standaard op 11 staan neem ik aan.

Extra router raad ik je niet aan, dan kan je beter een range extender nemen.

Harry was me voor zie ik ;-)

Tja, gezien de router hoor je zulke problemen niet te hebben eigenlijk.

Heb zelf een Sitecom Dual Band en 2 verdiepingen hoger door betonnen vloeren heen nog vol bereik !!

Heb je al eens je kanaal veranderd want die zal nu standaard op 11 staan neem ik aan.

Extra router raad ik je niet aan, dan kan je beter een range extender nemen.

Harry was me voor zie ik ;-)

Ik vind het zelf ook raar want ik heb de router al op ooghoogte gezet (ipv 20 cm van de grond) en we hebben een redelijk oud huis met houten vloeren en geen beton ofzo, maar weet jij misschien een site waar op uitgelegd staat hoe ik die frequentie kan veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan