Langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daancomp

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Hallo,

ik heb hier een Windows 2000 server staan alles is goed ingesteld alles werkt ook

de users die verbindne beschikken intern allemaal over een 100 mbit verbinding maar nog steeds als ik wil inloggen gaat dit tergerten langzaam!

iemand een idee?

DaanVG Weedee Server beheerd

Inloggen op een client heeft niets met de snelheid van het netwerk of de server te maken aangezien het profiel lokaal op de PC staat.
Uitzondering zal je roaming profiles hebt, maar zoals je de vraag stelt denk ik dat dat niet zo is.

Anyway, het inloggen kan langzaam gaan als het profiel groot is, doordat bv. gebruikers documenten bewaren op hun desktop in plaats van in een gewone folder op de harde schijf. Het kan zijn dat een service niet opstart, waardoor de PC eerst een tijdje probeert dit op te starten. Het kan ook zijn dat de PC gewoonweg te langzaam is (processor, RAM, ...)

Stel eens op een probleem PC een baseline op (via performance monitor (deel van ADMINpak). Controleer de processor, harde schijf, geheugen, ...

Ik heb het al gevonden het probleem was dat 2servers de zelfde naam hadden dus daarom kon hij niet goed connecten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan