langzame computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Het gebeurt mij regelmatig dat de computer nog steeds zeer traag nadat ik heb hem volledig beveiligd heb en gescand op virussen en spyware. Wat kan ik verder nog doen?

Kan je wat meer over je computer vertellen...

Processor
Moederboord
Geheugen

etc etc:D

indeling van schijf veranderen
muziek/films/documenten op andere schijf dan windows doet wonderen...

Geplaatst door Victor V
Het gebeurt mij regelmatig dat de computer nog steeds zeer traag nadat ik heb hem volledig beveiligd heb en gescand op virussen en spyware. Wat kan ik verder nog doen?

Kijk anders even in taakbeheer en zoek eens naar programma's die veel capciteit wegnemen.

<strike>OVERKLOKKEN!!</strike>

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al in taakbeheer gekeken zoals upsidaisy zei?
Ik raad je trouwens aan om in plaats van of ter aanvulling van Mac Afee AntiSpyware de programma's Ad Aware en Spybot Search And Destroy op je systeem te zetten en te laten scannen.

Volgens mij gebruik je ME, als het goed is. Het is vreemd dat PC trager wordt na een scan. Ik gebruik zelf ook NIS 2003 maar merk geen vertraging na een scan (wel tijdens scannen).
Dat McAfee gebruik ik niet.
Wat ik wel gebruik naast NIS:
-AdAware SE (tip van Raymond)
-Spybot S&D ( idem)
-SpywareBlaster (wel regelmatig updaten)
-Spyware Guard (beschermt goed maar sinds 22-01-2004 geen nieuwe updates)
-SpyStopper (Klein maar super goed. Helaas niet gratis)
Zo nu en dan doe ik een scan met CWShredder (gratis progje) of met de trial versie van Spy Sweeper.
Om de PC redelijk schoon te houden draai ik na iedere internet sessie Disk Cleaner (alles aanvinken).
Disk Cleaner vind je hier: http://www.xs4all.nl/~mp2004/
Ik gebruik geen zware clean programma’s zoals The Cleaner. Daar heb ik slechte ervaring mee, soms wordt meer verwijderd dat men wenst dus begint andere ellende.
De aanbeveling van Frisian zou ik wel doen. Ik defragmenteer de PC om de 2-3 dagen.
Om te zien welke taken draaien (tip van upsidaisy) kijk naar geplande taken. Dat doe je via: Start\Programma’s\Bureau – accessoires\Systeemwerkset\Geplande Taken

succ6
bugsy

Geplaatst door crash
@ bultje21

Bron:
Huisregels <--klik.

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb hier op me stage een 2200 welk niet vooruit te branden was van 133 hrtz naar 166 gezet en nu gaat ie stukje sneller...

Geplaatst door bultje21
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb hier op me stage een 2200 welk niet vooruit te branden was van 133 hrtz naar 166 gezet en nu gaat ie stukje sneller...
Dat jij weet hoe het werkt, betekend niet dat iedereen "zomaar" kan gaan overklokken. Overklokken is niet iets wat je even doet, je moet wel weten waarmee je bezig bent.:)

Geplaatst door bultje21
maar om dat dan te bekritiseren als nutteloze berichten etc..
Dat vind ik wel.
Ten eerste zet je alleen maar neer "overklokken".(opzich al nutteloos, het zegt vrij weinig)
Ten tweede, zoals ik al eerder aangaf is overklokken niet iets voor iemand om zomaar te doen.

Mag ik me bij Crash aansluiten? Je kan gaan overklokken maar los je daar het probleem mee op??
Stel dat vraagsteller last heeft van een ongewenst proces dan heeft overklokken ook geen zin omdat je niet de oorzaak aanpakt.

@Victor V
Heb je nou al bij je processen gekeken?

Dat kan.
Norton vraagt nogal wat van je systeem. Maar aangezien vraagsteller zelf helaas niet meer reageert weten we niet wat voor systeem hij heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan