Langzame opstart Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbiekens

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Ineens van de ene op de andere dag start mijn computer erg langzaam op. De volgende mededelingen blijven minuten in beeld alvorens er wordt doorgestart.

System health check OK
CPUID:0F24 Patch ID: 0018

Daarna duurt het weer enige tijd alvorens mijn desktop weer in beeld komt. Bij elkaar duurt het opstarten nu zo'n vier minuten terwijl het anders binnen eén minuut was gebeurd. Heeft er iemand een ide wat dit kan betekenen??

Groetern

Je kan eens goed scannen met spybot S&D en adaware SE voor het geval het iets met spyware te maken heeft.

Ook kan je eens gaan naar "uitvoeren"' daar MSCONFIG intoetsen OK klikken en kijken bij "öpstarten" daar kan je alle programma's uitvinken die niet hoeven op te starten met windows.. Wanneer die lijst te vol is start er teveel op en dat heeft zijn tijd nodig...

Probeer eens het programma'tje BootVis

http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP28.html

:thumb:

Los component de oorzaak

Ik heb lang moeten zoeken maar uiteindelijk de PC geopend en alle kaarten en stekkertjes even aangedrukt. Daarna start de computer weer als een trein. De tip heb ik overigens bij toeval ontvangen van een kennis die heel toevallig met het zelfde probleem te maken had gehad.
De storing was inderdaad na enige dagen ontstaan nadat ik een firewire kaart er uit had gehaald. Kennelijk heb ik daarbij een component minitieus aangeraakt!

Ja het is vaak net als bij de auto he ? Eerst en de tank kijken of er nog benzine is !!??:)

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan