langzame overdracht msn 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
het valt me steeds vaker op dat bij mij de overdracht van bestanden via msn langzaam en haperent gaat, zowel bij zenden als bij ontvangen. Soms blijft hij bijvoorbeeld op 300 kb te downloaden 30 seconden hangen en gaat dan weer verder. Over 1mb zenden doe ik dan 10 minuten, terwijl mijn upload 58 kb/s is en de andere kant een download van 480 kb/s. Hebben meer mensen hier last van en wat is er aan te doen? ik heb chello light.

Er zijn inderdaad meer mensen die hier last van hebben (waaronder ik). Er zijn meerdere oorzaken:

De beveiliging in msn 7 (voor bestandstypen) zorgt er voor dat het verzenden van bestanden iets langzamer gaat. Deze is uit te schakelen met A-patch en met msn plus (Stuffplug NG plugin). Ik geef zelf de voorkeur via msn plus. Hiermee kan je de bestandsbeveiling namelijk weer terug inschakelen. Bij A-patch is dit alleen mogelijk door msn opnieuw te installeren.

Verder is kabel en ADSL niet altijd een goede combinatie voor een bestandsoverdracht. Kabel - kabel en ADSL - ADSL gaan snel maar kabel - ADSL (en ADSL - kabel) wil nog wel is minder snel gaan.

Het zal echter niet lukken om er een echte "topsnelheid" uit te halen. MSN heeft nog altijd als bedoeling chatten (ook al zitten er veel andere functies bij).
Een bestandsoverdracht is handig, maar het gaat niet vreselijk snel.

Voor snellere overdrachten zou je een FTP-server kunnen opzetten, maar dit is een beetje overdreven voor een paar bestandjes. Tegen de tijd dat je een FTP-server hebt opgezet heb je die bestandjes ook wel verzonden via msn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan