Langzame pc bij online én offline games.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, nog een vraagje (kweet het, stel veel vragen, wil eerst alles zeker weten want heb niet zoveel geld en ben momenteel 'werkloos')

Ik heb eigenlijk iets op het oog wat een beetje tussen die hele goede van jou en die goedkope van mij in zit, zo tussen de 80-90 euro :)
Omdat ik ook die voeding erbij moet kopen kom ik uiteindelijk nog best duur uit :p
Ik dacht dat misschien dit wel wat zou zijn.

EDIT: Als jij een betere kan vinden tussen de 80 en 90 euro die op mijn pc en die nieuwe voeding kan (530W was het hè?) hoor ik het graag :)

Je kunt bv ook iets anders pakken als de 9500GT.

bv een ATI 5670 een leuk kaartje, zuinig kaartje voor niet al te veel geld. + dx 11 ondersteunend
De 5670 ligt met performence tussen de nvidia 9600 / 9800, dus een stuk beter als de 9500.

bv dit iets?

Dan zit je op een totaal van 136 euro, terwijl je nu met de 9500GT 126,- wilt uitgeven.
(60 voor de kaart en 66,- voor de voeding)

Leg dat 10tje extra uit en je hebt een modernere (eyefinity, dx11) en snellere kaart.
Met de 5670 kun je bv badcompany 2 heerlijk goed spelen

Je kunt bv ook iets anders pakken als de 9500GT.

bv een ATI 5670 een leuk kaartje, zuinig kaartje voor niet al te veel geld. + dx 11 ondersteunend
De 5670 ligt met performence tussen de nvidia 9600 / 9800, dus een stuk beter als de 9500.

bv dit iets?

Dan zit je op een totaal van 136 euro, terwijl je nu met de 9500GT 126,- wilt uitgeven.
(60 voor de kaart en 66,- voor de voeding)

Leg dat 10tje extra uit en je hebt een modernere (eyefinity, dx11) en snellere kaart.
Met de 5670 kun je bv badcompany 2 heerlijk goed spelen

Ja dat zou wel kunnen zijn ja :)
Ik wacht wel eerst even af hoe anderen over die combinatie denken voordat ik hem echt koop :)

EDIT: Als ik ze gekocht heb, kan iemand van jullie me dan een beetje uitleggen hoe je ze erin zet?
Een kennis van mij die dit soort dingen goed kan is pas over 2 weken terug van vakantie ..

Laatst bewerkt:
Het installeren stelt niet veel voor.

Pc compleet loskoppelen en jezelf ontladen => even tegen de verwarming tikken ofiets degelijks)

-De voeding stekkers in je pc rustig loshalen. en eventueel opschrijven welke waar zit :)
-Oude voeding eruit halen (4 schroefjes aan de achterkant)
-nieuwe voeding plaatsen en de stekkers weer terug steken.
-Het ijzeren achterklepje verwijderen => hierkomen de aansluitingen van je graka
-Dan videokaart in de pci-e 16x slot plaatsen (het slot wat het meeste naar achteren staat)
-pci-e voedingstekker op je kaart plaatsen.
-pc dichtmaken en weer aansluiten, natuurlijk met je beeldscherm stekker in je monitor.

Als je in windows komt ziet je pc automatisch nieuwe hardware en gaat deze installeren.
Lekker even afwachten tot dat klaar is.

Daarna http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx hier de laatste driver downloaden voor de 5670
en installeren => nu ben je ready to rumble :P

note: driver gedeelte is alleen als je een ati kaart hebt, anders wordt het
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Laatst bewerkt:
Oke hartstikke bedankt, ik denk dat ik die ga kopen :)
Maareh.. hoe weet je dat die videokaart op 430W kan worden aangesloten? Staat er niet bij toch?
En mijn pc heeft vista 64-bit, kan ie daarop?

430W moet kunnen je mag ook ruimer gaan zitten met 500W, maar deze kosten iets meer :)

Dit staat er bij de specs bij de fabrikant:
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard.
400 Watt Power Supply is required.
500 Watt Power Supply is recommended for CrossFireX™ System. => 2 kaarten in je pc en dat kan op jou mobo niet. nvt dus

De fabrikant neemt de required altijd ruim, zodat je nooit problemen krijgt.
Al zou je een voeding van 380W hebben, dan draait deze kaart al.
Die 430 W trekt hij dus makkelijk.

Wil je echter ooit weer een andere kaart (zwaarder) dan is het een ander verhaal.

32 of 64bit maakt niets uit.

ik heb er dus wel ervaring mee, ik spel bad company 2 (vrij zwaar) op een 1920x1080 27" scherm op medium kwaliteit. goed kaartje. en goedkoop. je hebt een voeding van minimaal 350 watt nodig dus 40 euro. en je kan hem dus gewoon in je pc klikken. voeding installeren in heel simpe. l... een kwestie van een beetje schroeven, kabeltjes vastmaken... videokaart in je moederbord schuiven, en de divers van je videokaart installeren. viola!:thumb:

Oke dan ga ik ze nu bestellen :)
Iedereen die gereageerd heeft, hartelijk bedankt! ^^
Het verbaast me dat ik zo snel iets gevonden heb, top forum :thumb:

Kan gewoon hoor 430w, maar wat meer is altijd aangeraden zoals mijn 530w mocht je nog meer dingen erin kan steken he :)
Ja dat kan gewoon :thumb:

Fijn dat je het ook nog even bevestigt :D
Als ik nog eens vragen over zulk soort dingen heb kom ik hier zeker terug, bedankt allemaal :)

Alvast veel plezier en we horen het wel als het goed draait ;)

Na wat gepruts met erin zetten (had een stekkertje van de cd-speler er niet goed ingedaan) werkt hij nu supergoed :)
Battlefield: Bad Company 2, Half-life 2, Far Cry 2 enzovoort werken allemaal perfect :D
Bedankt allemaal ^^

mooi zo, zo veel stelde het niet voor toch? :thumb:

misschien kom ik je nog wel online tegen in badcompany 2 :)
player => mukkel_NL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan