langzame pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

snack

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2003
ik heb kort geleden een p3-900 met 512mb ingebouwd met een gforce440mx-128mb kaart en 40gb hd. in den beginne ging het aardig maar nu (gister weer een schone installatie) loopt het kreng steeds traag. bij de eerste opstart is het binnen 1,5 minuut en lopen mijn games lekker flot, maar vanochtend tijdens opstarten kapte de pc ermee en moest opnieuw opstarten en sindsdien is hij weer langzaam dit is een steeds terugkerend probleem.....btw ik draai xp-pro wie kan mij helpen??? kan ik bios mischien aanpassen en zo ja hoe?

Met een schone installatie lijkt het me geen spyware. Heb je in apparaatbeheer gekeken of er uitroeptekens of vraagtekens staan?

Misschien dat je een hardwareconflict hebt?

in apparaatbeheer gekeken zojuist maar daar staat nergens een uitroepteken bij dus dat moet goed zijn, wel heb ik vannacht nog even in bios wat verandert al weet ik niet of dit enig positief effect heeft, ik n.l. de "aperture size>128" gemaakt ook nog even instellingen verandert in de videokaart de pc start nu redelijk vlot op en games lopen ook weer wat beter al ben ik er nog niet echt helemaal tevreden over. en bij virtuele instelingen was eerst 512mb toegekend maar xp raadde 766 ann heeft het misschien nog nut om dit nog ruimer te maken?

trage pc

even over dat memtest...welke release moet ik downloaden? de 2.9 of de 3.0 en duurt de totale test echt ruim 5 uur?

Gewoon lekker de nieuwste pakken. Verder kan het inderdaad wel een tijdje duren, maar 5 uur is wel een beetje aan de ruime kant. Is een goed nachttaakje toch?

trage pc

ok ik zal eens kijken al betwijfel ik of het hier aan ligt want plankjes zijn nog geen drie maanden oud.....

Re: trage pc

Geplaatst door snack
ok ik zal eens kijken al betwijfel ik of het hier aan ligt want plankjes zijn nog geen drie maanden oud.....
Het kan zomaar gebeurt zijn met je geheugen.
En idd Memtest86 kan heel lang duren.
Dit is ook afhankelijk van de hoeveelheid geheugen en de snelheid van de pc.

trage pc

ik ben er inmidels achter waarom de pc zo traag was... domme ik had een verkeerde detonatordriver voor mijn videokaart geinstalleerd.: nu heb ik wel de goede en pc draait weer als een zonnetje.

toch weer bedankt voor de reacties

mvg, mikesnack:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan