Langzame verbinding met meerdere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

carooltje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Ik heb internet via Multikabel. Op het modem heb ik een wireless router van Sitecom aangesloten (Mimo-XR WL-153). Ik heb twee pc's met een draadloosnetwerkkaart van Sitecom (Mimo-XR WL-151) en een laptop waar standaard een draadloze netwerkkaart inzat.

In het begin had ik problemen met het toewijzen van de IP-adressen. De pc's kregen geen ip-adres toegewezen als de laptop aanstond, of als een andere pc aanstond. Sitecom adviseerde mij de firmware te upgraden. Hiermee werd het IP-probleem verholpen. Ik heb nu alleen een hele langzame internetverbinding als er twee pc's of pc met laptop aanstaat. 1 pc/laptop werkt prima, maar zodra de andere aangaat wordt de verbinding ontzettend langzaam. Windows geeft dan een snelheid van 1 of 2 mbps aan.

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem? Alvast reuze bedankt!

is de verbinding sneller als je internet via een vaste aansluiting opgaat?
test dat eens. (zowel wireless als vast testen via www.speedtest.nl)
Dan weet je zeker dat het aan de wireless ligt.

Bedankt voor je reactie.

Ik kan helaas alleen de laptop wired aansluiten i.v.m. afstand. Als ik deze en een pc (wireless) heb aanstaan kan ik gewoon internetten met de normale snelheid.

Enig idee wat het kan zijn?

poeh,
..

kortweg. nee :confused:

enige wat nog bij mij opkomt is: uitsluiten op welk gedeelte het traag gaat. dus bijvb even een bestand overzetten van je desktop naar je laptop. (groter dan 50 mb bijvb, iets van 100 mb)
weten we direct of alleen internet traag is.

goochel daar eens mee.
dus van vast aansluiting naar wired.
en wired onderling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan