Langzame verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo !

Gisteren werd ik bij kennissen geroepen i.v.m. een eenvoudig bedraad netwerkje.
De situatie: Beneden bij de meterkast hangt een Versatel-modem. Er loopt een 20 mtr. kabel naar de eerste etage waar een nieuwe Sitecom-router is geplaatst. Daarachter dus 2 PC's.
Er is verbinding, maar uiterst langzaam op beide PC's. Als ik de router er tussen uit haal is de verbindingssnelheid normaal.
Wat zie ik over het hoofd ?
Nogmaals: alles werkt; PC's zien ook elkaar maar internet is uiterst traag !

Vast bedankt,

Harry.

Harry Snor zei:
Hallo !

Gisteren werd ik bij kennissen geroepen i.v.m. een eenvoudig bedraad netwerkje.
De situatie: Beneden bij de meterkast hangt een Versatel-modem. Er loopt een 20 mtr. kabel naar de eerste etage waar een nieuwe Sitecom-router is geplaatst. Daarachter dus 2 PC's.
Er is verbinding, maar uiterst langzaam op beide PC's. Als ik de router er tussen uit haal is de verbindingssnelheid normaal.
Wat zie ik over het hoofd ?
Nogmaals: alles werkt; PC's zien ook elkaar maar internet is uiterst traag !

Vast bedankt,

Harry.

Beste Harry
20 meter kabel is in theorie 5 meter te veel en kan kwaliteits verlies beteken
heeft de router een uplink of zijn alle connecties het zelfde ?
wat gebeurt er als je 1 pc op de router zet ? en maak je gebruik van routing tabelen ?
waarom een router en geen switch ?
Ik weet namelijk niet of een router ook als signaal versterker werkt ?
bij de meeste swtches wel namelijk

Hoi GTD,

Bedankt voor je reactie. Ja, ik had ook niet voor een router gekozen, maar die was nu een keer aangeschaft.
Volgens mij zijn alle connectie's hetzelfde, maar ik ga er vanmiddag nog even langs.
En of twee PC's achter de router maakt in snelheid niks uit. Ik zal vanmiddag nog es wat proberen, maar ik heb de indruk dat de afstand gewoon te groot is. Dat Versatelmodem hangt ook al aan anderhalve meter kabel.
Anders moet de router maar geruild worden voor een draadloze toestand of een goeie switch met signaalversterking.

Ik houd je op de hoogt,
Met vr. groet,
Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan