Langzamer internet dan voorheen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Beste lezers,

Ik heb onlangs mijn Windows XP vervangen door Windows 7. Installatie verliep prima, geen problemen tegengekomen. Toen ik alle programma's weer installeerde en ook een poging ondernam om internet te krijgen bleek dat mijn netwerkkaart zo oud is dat deze niet meer compatible is met Windows 7. Ik heb nu een usb-adapter aangeschaft. Het de installatie ging prima maar nu is internet een stuk langzamer en merendeel van de tijd kan ik niet surfen.
Mijn vraag is dus: Hoe kan het dat een netwerkkaart van 5-6 jaar geleden sneller en beter is dan een usb-adapter van nu?
mijn usb-adapter is een Sitecom 3N (dacht ik)

Hoop dat iemand nog iets weet voor sneller internet...

Mvg Damman

weet niet wat voor usb je hebt..
kan zijn dat je hem in een andere poort hebt zitten dat hij usb 1.0 pakt *wil nog wel es gebeuren*
als je usb 2.0 hebt is de lees/schrijfsnelheid ook nog niet zo super snel..

denk dat het komt doordat usb minder snel kan verwerken dan een utp kabel.

en wat voor adapter is het een draadloze of gewoon bekabeld?

Een gewone draadloze. Je stopt deze in een usb-poort en dan gaat ie direct naar alle mogelijke internetverbindingen in de buurt zoeken.

Hoe kan ik weten wat voor een usb-poorten er in mijn computer zitten?

meestal geeft je pc dan aan van dit aparaat werkt mogelijk sneller op een ubs 2.0 aansluiting.
zo niet heb je wel usb 2.0 denk ik

had je er eerder ook een draadloze kaart in zitten of 1 via de kabel?
omdat draadloos (bijna) altijd trager is dan via de kabel.

want dan kan dat het probleem zijn.
of dat de ontvangst minder goed is van het apparaat...

wat je kan doen is om in de buurt te kijken naar de kanalen waar buren of anderen op uitzenden en een kanaal pakken die daar niet bij in de buurt ligt

dan heb je minder storing ivm met andere draadloze netwerken en kan het maar zo zijn dat je wat meer bereik hebt of een betere/snellere verbinding

Wat is het type vn je oude netwerkkaart waarvan je zegt dat die niet op windows 7 werkt? Mischien is er een driver beschikbaar voor?

gr

ik had voorheen al draadloos netwerk, dus daar is niks aan verandert

ik heb zelf ook al gekeken naar een driver, maar die was niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan