Lanparty Netwerk vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchf1ghter

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
hallo,

in de mei-vakantie ben ik van plan een lanparty te organiseren met wat vrienden. Ik heb al een keer lanparty georganiseerd voor 4 mensen. Maar deze keer wil ik voor ongeveer 8 mensen een lan houden. Maar het probleem is ik heb geen 8 slots router. Maar een 4 slots router. Andere mensen hebben ook wel een 4 slots router. Maar kun je een router in een router pluggen zodat je meerdere slots hebt, of moet je dan voor de router een 3-punt neerleggen zodat hij direct naar 2 routers loopt.
Het netwerk moet op internet zijn aangesloten. Maar wat kan ik het beste doen, een 8 slotsrouter huren of werkt het ook met meerdere routers in een router pluggen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn vraag, als jullie zeggen dat ik het beste een 8 slots router kan gebruiken waar kan ik deze dan het beste huren?

het moet gewoon kunnen werken. maare let je er wel op 1 de dhcp is . dat 1 dus de ipadressen gaat uitdelen, anders krijg je conflicten

hoe kun je de 2de router dan configureren? Want het lijkt me dat ik mijn internetcode ook weer in moet voeren in deze router en hoe zorg ik ervoor dat ze niet dezelfde ip's uitwisselen?

Niet zo moeilijk doen.
Gewoon een 8 poorts switch kopen.
Die heb je al onder de €50,-
En die kun je gewoon op je router aansluiten

waarom 50 euro uitgeven voor een switch die je 3 dagen nodig hebt? maar hoef je 1 switch niet extra in te stellen? Kun je die gewoon inpluggen en dan werkt het?

waarom 50 euro uitgeven voor een switch die je 3 dagen nodig hebt? maar hoef je 1 switch niet extra in te stellen? Kun je die gewoon inpluggen en dan werkt het?

Met een eenvoudige switch creeer je gewoon een paar extra kabelpoorten die je nu mist op je router. Als je vrienden nog ergens een paar switches hebben liggen (bijvoorbeeld totaal 2 switches van 4 poorten elk) dan kun je die gebruiken om hetzelfde resultaat te bereiken. Natuurlijk moeten die dan wel (om eerlijk te spelen) 100 megabit zijn in snelheid, niet slechts 10 megabit, als je router ook 100 megabit ondersteunt..

Tijs.

Denk je wel na over de problemen.
zoals stroomverbruik
het geheel zal toch wel 3 kilowatt verbruiken.
dus goede stroomkabels zijn wel een vereiste
plus een internetverbinding met zijn achten,word wel dun he

Het heet niet voor niets een LAN-party, dus online gamen en downloaden doen ze thuis maar... Internet is er waarschijnlijk alleen voor MSN en wat pagina's

gamen online kan wel, maar er is natuurlijk wel kans op lag.

Over dat stroomverbruik, dat klopt vorige lan had ik een kabel die niet geaard was waardoor 1 pc statisch geladen werd:p . Met 8 pc's wordt het inderdaad veel kabels aanleggen.

gewoon de computers verdelen over 2-3 groepen, moet geen probleem zijn, 3 verlengkabeltjes naar de stoppenkast / verschillende plaatsen in het huis

Ik heb op mijn kamer al 4 pc's tegelijk lopen, plus alle andere apparatuur die allemaal op 1 groep zitten

Als je toch met zijn achten speelt zou ik niet online gaan.... dan heb je een aardig dikke internetverbinding nodig en die huur je niet voor 3 dagen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan