Lanparty RDX200 fan vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mokum_hooligan

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Geachte heren/dames,

Ik heb een vraag voor jullie. Ik heb een pc staan met daarin een Lanparty RDX200 moederbord. Nu zit er op het moederbord een fan die verschrikkelijk veel herrie maakt. Ik heb hem al schoon gemaakt, maar dat helpt niet. Nu is mijn vraag zou ik deze uit kunnen zetten zonder dat het kwaad kan? Hij zit gewoon met een stekkertje op het moederbord dus die zou ik zo los kunnen trekken, maar ik wil wel graag weten of dat kwaad zou kunnen. Dus weet iemand of dat kan of waar ik evt. een nieuw fannetje kan kopen. Deze beschrijving vond ik op een website over de fan:

The RDX200CF-DR is based on ATI's Radeon Xpress 200 chipset. The Xpress 200 offers 22 PCI Express lanes, four of which are dedicated to PCI-E peripherasls and the x1 PCI-E slot. Sixteen more are dedicated to the graphics solution (x16 for a single card, and x8 for dual graphics solutions). The last two lanes act as an interconnect to the the ATI SB450 Southbridge chip. If the Northbridge chipset fan looks familiar it is because the exact same one used on the LANParty NF4 Series. What is different is the addition of a passive cooler to the Southbridge chipset.

Om deze fan gaat het:

DFI_RDX200_lowerright.jpg

Ik hoor het heel graag van jullie.

Met vriendelijke groeten,

Patrick.

Hij is wel degelijk nodig en belangrijk, wat je wel kan doen is het volgende:

Fannetje losmaken, 80mm fan kopen, deze met tie-raps er op vast maken. Op deze manier ben je van al het lawaai af.

ja indd ze zetten er geen fan op voor de schoonheid

wat paranoid zegt is een goede oplossing vergeet de koelpasta niet je zou de eerste niet zijn

Naja, ik zou de originele heatsink er niet eens af halen, mogelijk de fan verwijderen en een grotere fan kopen.

hoe ga je dat doen hoe ga je de fan dan bevestigen het is zo een heatsink die een boord heeft

Gewoon er omheen binden met tie raps bovenop dat ronde zilveren ding dat er nu zit.

Bedankt voor de antwoorden. Ik had al zo een vermoeden dat hij er niet voor niks op zat vandaar dat ik het eerst even vraag voordat ik zomaar dingen los ga koppelen :D. Dat van die fan kan ik inderdaad even proberen als het geluid echt teveel word want die heb ik hier nog liggen. Nu hij weer schoon is, is het geluid wel een stuk minder als dat het was dus ik probeer het eerst zo nog wel even en anders ga ik even met een andere fan aan de slag. Nogmaals bedankt voor de snelle antwoorden :thumb:

Patrick.

het geluid is omdat de fan zo klein is en toch genoeg afkoeling moet geven
normaal word zo een fan niet op zen max gebruikt vanwege het lawaai bv op een video kaart heb je ook zo een fan maar die werkt maar op 20% bvb afhankelijk van de temp van je videokaart
als je dan een zware game gaat spelen is het niet je cpu fan die je zal horen maar je gpu fan

tip bij vidoeokaarten kan je de snelheid aanpassen van je fan het zou kunnen dat je dat hier ook kan met de software van je modo of speedfan bv

als die fan er niet tussenstaat zal hij altijd op zijn max draaien

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan