Lanparty

Status
Niet open voor verdere reacties.

amorphis

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Graag hadden we een Lanparty georganiseert.
We zouden beginnen met een zeer kleine +/- 10 man en
binnekort een iets grotere +/- 20 man en zo verder opbouwen.

nu zijn mijn vrienden en ik leeks in netwerktechnologie en hadden graag wat hulp gehad. We zouden met een switch wille werken (deze zou gekocht moeten worden).
Ik had persoonlijk hier aan gedacht.
http://www.tweakers.net/aanbod/119774
is dit nu een goede prijs ?

alle hulp over hoe een Lan te organiseren is van harte welkom !!!

Bedankt
Amorphis & Denickmans

INFO!!

Die switch zal ik je niet adviseren, ten eerste omdat het een 2e handse is (maakt niet uit of er nu SPLINTERNIEUW!! bijstaat) en ten 2e bij Norrod hebben ze er ook een die is zelfs goedkoper, en je hebt garantie

nu heb ik eens liggen praten met iemand anders en ben alleen maar zotter geworden ! Er zouden dus ook IP adressen uitgedeeld moeten worden. Wordt dit automatisch gedaan ? En ... is er ook best een dedicated server nodig !?! hoe zit het met verschillende OS's.
mischien dat iemand een klein shematje kan posten over hoe best alles op te zetten. ik herhaal ik ben een leek in deze dingen :). bedankt.

als ik hier ooit uitgraak ge ik toch eens een klein paginatje op het web zetten om andere mensen uitleg te geven :op

Ik kan je moeilijk ALLES uit gaan leggen daar ben ik een eeuwigheid mee bezig (denk ik) maar wat je bedoelt met die IP-adressen is denk ik of je ook iedere "deelnemer" een adres moet meegeven, dit lijkt mij wel handig, omdat anders de computers elkaar niet "vinden" en er dus weinig gegamed kan worden :confused:

Voor meer info of Netwerken klik HIER

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan