Lanverbinding heeft geen geldig IP configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wipneus

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2001
Ik heb net een nieuwe pc (Medion I-core 3) met windows 7 erop en die is met een vaste kabel aangesloten op de Netgear WGR614v6 router.
Het probleem is als ik de computer afsluit en hem weer aanzet ik geen internet krijg/heb. Normaal zou je zeggen als je hem opstart start meteen ook het internet mee op. Nu moet ik telkens probleem oplossen in het netwerkcentrum van Windows 7 draaien om contact te maken met het internet.

Foutmelding geeft dan aan:
Lanverbinding heeft geen geldig IP configuratie

Wie kan mij makkelijk uitleggen hoe dit moet worden opgelost.:confused:

dan moet je in zowel de router als de computer zeggen dat de computer zelf het ip adres moet aanmaken. hierdoor blijft dan je IP adres het zelfde en heb je dat probleem niet meer.

omehenk

kan zijn dat internet protocol V6 aanstaat inplaats van V4

Wat is de oplossing nu en wat kan ik doen? Waar moet ik iets veranderen??????

Ik heb het al gevonden, Jammer dat er maar weinig op wordt gereageerd. Zijn er geen expert meer?

Wat heb ik gedaan. Mijn router heeft 4 ingangen waar ik de stekker (lan verbinding) ik kan plaatsen. Ik heb de lanverbinding gewoon op een andere ingang gezet en nu heb ik als ik de computer aanzet automatisch contact met het internet en hoef ik geen probleemoplosser erop los te laten.

Hopende dat andere mensen hier wat aan hebben die met hetzelfde probleem zitten.

daarmee omzeil je het probleem.
je lost er niks mee op.
op de manier die ik aangaf los je jouw probleem wel op

Het probleem wat ik had is opgelost. Mijn pc werkte eerst met een cp nummer. Nu niet meer.

Het is dan ook makkelijker als je duidelijker aangeeft de stappen die men moet nemen om het te veranderen. Mensen stellen hier vragen die niet alles weten van de computer. Daarom heet deze site ook helpmij. Voor jouw (omehenk) is het misschien makkelijk en dagelijkse kost maar voor de meeste mensen niet.

ik zit zelf ook niet hele dagen achter de computer.
misschien is mijn kennis wel wat boven gemiddeld maar bij lange na niet ben ik geen prof.
en ik heb alleen maar een zoekterm gegeven voor google.
omdat ik weet dat het kan en dat jouw probleem dan is opgelost.
maar hoe dat moet weet ik ook niet.
daar is google makkelijk voor als je weet wat je wilt.

Ja,ik kan ook helemaal achter ome henk staan.
Wat bedoel je met cp nummer.
Zal wel ip adres zijn.
Als je dan de router op dhcp hebt staan,kan dat problemen geven.

Help

dan moet je in zowel de router als de computer zeggen dat de computer zelf het ip adres moet aanmaken. hierdoor blijft dan je IP adres het zelfde en heb je dat probleem niet meer.

omehenk

Hoe doe je dit?

Welkom Saarbol,

Het is niet toegestaan om je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt de vraag uit 2010 en is niet actueel meer.

Graag je eigen vraag aanmaken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan