lappen teksten kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik wil van ca. 1000 webpagina's de teksten kopiëren. Natuurlijk kan ik op alle pagina's Ctrl-A en Ctrl-C intoetsen, vervolgens overschakelen (Alt-tab) naar Kladblok ofzo en daar Ctrl-V, dan weer terug met Alt-tab en zo alle 1000 pagina's af, maar ik vermoed dat er andere methoden zijn om dit sneller te doen.
Wie tipt mij?

Laatst bewerkt:
Ik betwijfel het. Hoe zou een hulpje (tool) moeten weten uit miljarden pagina's het de door jou geambieerde 1000 pagina's moet zoeken?

Ik betwijfel het. Hoe zou een hulpje (tool) moeten weten uit miljarden pagina's het de door jou geambieerde 1000 pagina's moet zoeken?

misschien een soort van "recorder" die de tekst van alle bezochte pagina's opslaat vanaf het moment dat ik op een start-knop klik totdat ik op de stop-knop klik.
Dan hoef ik "slechts" de 1000 pagina's te doorlopen zonder extra aanslagen als Ctrl-A, Ctrl-C en Ctrl-V.

Tja, dan blijft het meest tijdrovende nog steeds aanwezig : de url's zoeken / invoeren van de te bezoeken pagina's. Het kopieren en plakken is dan nog minder tijdrovend dan het zoeken / gaan naar die pagina's. Voor dat opneemgedeelte zal vast wel een stukje programmatuur zijn, maar nogmaals, het gáán naar die pagina's is meer tijdrovend. Als je het handmatig zou doen en je zet het 2 schermen op je monitor naast elkaar, dan is het ctrl-c en ctrl-v natuurlijk maar een fractie van een seconde.

De webpagina's waar het om gaat zijn allemaal aan elkaar gelinkt, dus ik kan doorlinken van webpagina 1 naar webpagina 2. Dat kost nauwelijks moeite.
Inmiddels heb ik DzSoft Paste & Save 2003 gevonden en dat werkt goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan