laptop 17inch met goede grafische kaart ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jola
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jola

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
Hi,

Ik zoek een laptop met 17inch scherm waarop men ook XP Pro kan draaien (via bvb geleverde downgrade), maar die blijken schaars te zijn. Acer biedt dit bvb enkel op zijn travelmate versie aan, maar die bevatten altijd een vrij zwakke grafische kaart, bvb de 9300M van Nvidia.
Toshiba heeft er ook eentje, maar daar zit dan weer een vrij zwakke grafische kaart in :(

Misschien weet iemand een andere merk die deze combinatie wel aanbiedt ? (17 inch in combinatie met een goede grafische kaart, bvb de 9600M + XP kunnen installeren):)

Valt best mee hoor ;)

Maar goed, hier heb je een gesorteerd lijstje op chipset 9600M GS/GT + 15" t/m 17".

Downgraden wil eventueel ook wel wanneer je nog een XP setup schijf hebt liggen.
Vaak zit je dan wel met drivers ondersteuning. Die wil nog wel eens tegenvallen.

Valt best mee hoor ;)

Maar goed, hier heb je een gesorteerd lijstje op chipset 9600M GS/GT + 15" t/m 17".

Downgraden wil eventueel ook wel wanneer je nog een XP setup schijf hebt liggen.
Vaak zit je dan wel met drivers ondersteuning. Die wil nog wel eens tegenvallen.

Ja de niet-Apple PCs bieden toch een zekere vrijheid die ik liever wil behouden.
Ik zal die lijst eens bekijken maar diegene die tot nog toe het dichtst komt bij wat ik zou willen is deze Acer 5930G:
http://www.notebookcheck.nl/Testrapport-Acer-Aspire-5930G-Notebook.12016.0.html

Jammer genoeg is het slechts 15inch en het scherm blijkt last te hebben van reflectie. Als vervanging van een desktop PC (momenteel 19inch scherm) is dat toch een stap terug...

Valt best mee hoor ;)

Deze HP DV7-1090eb/d gevonden maar geen XP te bespeuren:
http://tweakers.net/pricewatch/218961/hp-pavilion-dv7-1090ed-(fm284ea).html#tab:info

Hoe of waar kom ik te weten of XP toch niet op deze laptop met succes kan geinstalleerd worden op eigen initiatief ? Misschien is er ergens een forum ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan