Laptop a55vd I7 sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bromsnorz

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo ja ik ben boos!

Ik heb student en heb laatst een nieuwe laptop gekocht bij de saturn in Zaandam. Tot lange tijd is mijn laptop heel snel tot vorige week.
Na een gebeurtenis van vorige week heeft mijn laptop met alles moeite ik heb aan verschillende leraren van mijn opleiding gevraagd wat hier het oorzaak van is.
We hebben de volgende stappen uitgevoerd: - Gescant op virussen
- Memory check
- Checkdisk
- Bios reset

Uit alle resultaten is niks uitgekomen dus ik besloot het probleem daardoor bij windows neer te leggen en heb vervolgens met een legitieme windows cd mijn windows op mijn laptop opnieuw geïnstalleerd. Na het installeren van de nieuwe windows zit ik nog steeds met het zelfde probleem. Chrome opstarten duurt ongeveer een minuut, laten we dan maar niet over het opstarten van windows praten.

Het probleem kan dus niet bij de windows liggen want die heb ik opnieuw geïnstalleerd.

Ik ben vervolgens met de nieuw geïnstalleerde windows naar de saturn in Zaandam geweest en heb ze het probleem uitgelegd. De meneer die mij geholpen heeft zij het volgende: "Sorry meneer, maar enkel als u bewijs van defecte hardware heeft kunnen wij uw laptop aan nemen. In dit geval zie ik geen kapotte of defecte hardware en zal het probleem bij windows liggen." Ik heb hem fatsoenlijk geprobeerd uit te leggen dat er een nieuwe windows op zit en dat hij nog steeds zo traag is maar meneer saturn wilt niet meewerken.

Dus meneer van saturn wilt dat ik zelf voor onderzoeker ga spelen. Ik snap dat we in de tijden van crisis leven en dat het geen geld meer mag kosten maar zet dan niet bij je laptops dat je 24 maanden garantie geeft.

Dus de meneer van saturn wilt dat ik zelf als onderzoeker ga spelen. Heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Er komen geen resultaten uit de memory check, heb het op mijn opleiding verteld aan mijn docenten, deze weten hier ook geen oplossing voor.

Dus mensen ik zoek een tool zodat ik mijn hardware probleem kan opsporen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe vol is de harde schijf in procent? Indien ze voller is dan 80% moet je opletten. Heb je bij de Windows herinstallatie de harde schijf opnieuw langzaam, dus niet snel, geformatteerd? Probeer eens te achterhalen wat voor harde schijf in de computer zit, en kijk met een tool van de hardeschijf fabricant of de schijf nog goed is...

Ik heb zowiezo geen goede ervaringen met Saturn [eens een PSP gekocht, toen ik thuis was deed het scherm het niet. ik terug en zeggen ze dat het mijn schuld was. daarna moest ik zelf 70 euro ophoesten om zelf de reparatie te betalen, Schoften!] Maar dat terzijde...

Is er nog iets speciaals gebeurt met de laptop. laten vallen, samen met de koffie gezwommen? etc.
ASUS is over het algemeen een erg goed betrouwbaar merk. anders zou ik gewoon contact opnemen met ASUS en het daar even uitleggen.
als je al die dingen al hebt geprobeert inclusief een nieuwe versie van windows erop. lijkt mij dat het dan verholpen zou moeten zijn

Misschien is de HDD defect/op sterven?

Laatst bewerkt:
Hoi Bromsnorz,

Ik snap dat je boos bent en we snappen de sterretjes allemaal maar aangezien we hier op helpmij.nl het een beetje netjes willen houden heb ik de sterretjes verwijderd.

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Trouwens zie dat je windows opnieuw hebt geïnstalleerd maar lees niet dat je de hardware drivers ook hebt geïnstalleerd.

Inderdaad als je de drivers niet opnieuw installeert kan je systeem instabiel worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan