Laptop aan adapter geen internet op andere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rol@nd4u

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2001
Is het mogelijk dat een adapter van een laptop stoort op een draadloze internet verbinding?

Als ik mijn laptop aan de adapter heb kunnen de andere computer's met een draadloze verbinding geen verbinding krijgen met het internet. Als het inderdaad door de adapter komt ik er een manier om dit tegen te gaan.

alfast bedankt

Ik heb niet eerder gehoord dat dit een oorzaak kan zijn. Als ik je verhaal lees is nog niet duidelijk of het internet wel werkt als je alleen op de batterij werkt. Ik neem aan van wel maar even voor de zekerheid.

Wat gebreurt er als je de adapter wel in het stopcontact steek maar niet in de laptop. Is het probleem dan ook aanwezig. Dit zou dan ook moeten gebeuren.

Zo ja dan als test de laptop eens helemaal uit en alleen de adapter in het stopcontact steken. Als het dan ook gebeurt dan de stekker uit het stopcontact halen en testen of het dan steeds niet / wel gaat werken. Dan weet je zeker of dit de veroorzaker is.

Wat als je de laptop eens op een andere verdieping op de adapter zet.

Gebruik je toevallig van die draadloze app. die je in het stopcontact steekt en dat het signaal via de stroomdraden gaat. Dan zou ik mij dit probleem nog kunnen voorstellen

Het enige wat ik verder kan bedenken is dat je eens een andere kanaal kunt probleem in te stellen op je router voor het draadloze netwerk. Standaard staat dit meestal op Kanaal 11 en als er veel routers in de omgeving staan stoort dit ook.

Ok, met alleen de adapter in het stopcontact werkt alles normaal.
voor voorlopig is het probleem opgelost.
Het blijft alleen een raar probleem maar in ieder geval bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan