Laptop aan de lader. Wel of geen accu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik gebruik mijn laptop altijd aan de eetkamer tafel en het ding hangt dan ook permanent aan de lader. Om de accu te sparen heb ik een strikt beleid dat alle gezinsleden zonder tegenspraak dienen te volgen.;)

De accu gaat pas in de laptop wanneer deze zonder lader gebruikt gaat worden.
Is de laptop op de accu gebruikt dan word deze zolang gebruikt tot de accu leeg is.
Daarna wordt de laptop weer aan de lader gehangen tot de accu helemaal opgeladen is, vervolgens wordt de accu verwijderd en opgeborgen.

Hier heb ik thuis wel eens een discussie over omdat niet iedereen er van overtuigt is dat dit het beste is voor de accu.

Wie heeft er gelijk?

Naja mij lijkt het beter. ik heb hetzelfde met mijn mobiel accu erin als er nood is en verder gewoon er uit laten, mensen vinden het dom... Maar mijn mobiel is nog als nieuw zelfs de accu hierdoor terwijl ik wel bel ermee maar alleen aanzet en de accu erin hebt als het nodig is, mijn mobiel is bijna 5 jaar oud, een lg kp500 cookie. Bij mijn vrienden zijn de accu's al doood bij mij .bij lange na niet. Ik vind het dus slim.

Persoonlijk vind ik het wat erg ver gaan, maar je hebt wel gelijk. Nu is het wel zo dat een accu ook leeg loopt als hij niet word gebruikt. Bij mijn laptop kan het niet omdat de laptop dan niet lekker meer staat. Wat altijd goed is is om de accu helemaal leeg te gebruiken voordat je hem weer oplaad.
Mijn dochter heeft een laptop voor school en ze mag hem van mij pas opladen als hij echt leeg is en als hij dan weer vol is, de lader er weer uit tot hij weer leeg is.
Een accu altijd aan de lader hangen is zowiezo niet goed voor de levensduur. Dan gaat hij hard achteruit.
Ik meen ook wel eens gehoord te hebben dat een accu maar een maximaal aantal keer opgeladen kan worden.

Een batterij is ook een beetje schokdemper, zonder batterij in je laptop is de kans op een kapot moederbord veel groter bij spanningsschommelingen van het elektriciteitsnet. Ik laat ze er altijd in.

mijn laptop accu is al dood na 4 jaar.... nu altijd in het stroom. Hij gaat nog maar 10 minuten mee zonder..
Toch was ik er zuinig mee, maarja na veel gebruik sluit hij wel hoor, ;p

mijn laptop accu is al dood na 4 jaar.... nu altijd in het stroom. Hij gaat nog maar 10 minuten mee zonder..
Toch was ik er zuinig mee, maarja na veel gebruik sluit hij wel hoor, ;p

4 jaar is een lange tijd ... de meeste batterijen gaan minder lang mee.

Verschillende verhalen...

Een goede vriendin met 3 kids heeft een jaar geleden een nieuwe laptop gekocht. Dan weet je hoe dat gaat;

Dag1:
#1 komt uit bed, Dell erbij, stekker erin, beetje internetten, Dell aan de kant. #2 komt uit school; Dell erbij, stekker erin, muziekje draaien op de bank, stekker eruit, Dell doorgeven aan #3 aan de eetkamertafel, stekker erin, beetje huiswerk, stekker eruit, Dell naar mams op de bank, stekker erin, beetje bankzaken regelen, stekker eruit.

Dag2:
.................
.................
.................

Onnodig te vermelden dat de accu het inmiddels niet meer doet... Die van mij echter is nu twee en half jaar oud en nog als nieuw terwijl het niet zo is dat hij nooit gebruikt wordt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan