Laptop aan het overlijden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LonnekeRingnalda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
Ik moet sinds een week of 2 ongeveer 25 x het aan/uit knopje in drukken van mijn laptop (Acer Travelmate 7520) voordat hij opstart. Als ik het aan/uit knopje indruk gaat ie branden, er klinkt gesuis, gekraak en gebrrrr en vervolgens floept de laptop weer uit. Dit herhaalt zich dus zo'n 25 x. Vervolgens krijg ik een zwart beeld met de volgende tekst (ongeveer...)

Pnoenix TrustedCore(tm) NB
Copyright 1985-2006 Phoenix technologies Ltd
All Rights reserved

V1.17
CPUO =AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-Core Processor TK-55

De laptop blijft iin dit scherm hangen. Vervolgens druk ik hem uit door het aan/uit knopje lang ingedrukt te houden. Ik druk daarna meteen weer het aan/uit knopje in en dan start het acerscherm op en kan ik mijn wachtwoord intikken en aan de slag...

Heel verhaal, enig idee wat er loos is?

Lonneke

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Ik heb zo het idee dat het hd kan zijn die defect is daar lijkt het tenminste veel op ;)

Ik zal als eerst een systeem herstel uitvoeren. Start-programma's-bureau accessoires- systeemwerkset- systeemherstel en kies een datum in waarvan jij denkt dat je laptop toen goed deed en als dat niet lukt het makkelijkste formateren.

Hallo

Dit model laptop is inmiddels berucht aan het worden voor dergelijke symptomen.

Meestal is de basisoorzaak , een door langdurige oververhitting van het motherboard gedeeltelijk losgekomen chipset.

1 enkele defekte soldeerverbinding (van de vele honderden) is reeds genoeg.

Door het warm worden (uitzetting) maakt deze defekte soldeerverbinding terug kontakt.

Het veelvuldig opstarten/uitschakelen van deze laptop is uiteraard niet gezond voor de harddisk , en deze zal vermoedelijk ook al in de klappen hebben gedeeld.

Mocht deze laptop echter altijd zuiver/stofvrij zijn gehouden , is er hier uiteraard iets anders aan de hand , maar met de geleverde info is bovenstaande meer dan plausibel.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan