laptop aan tv maar geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

maffethomas

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
hallo

we hebben net onze nieuwe tv (samsung UE-32ES6300) en onze cinemaset (HT-E8200) binnengekregen.
ik heb alles geinstalleerd en alles doet het goed.

maar nu wil ik mijn laptop op de tv aan te sluiten met een hdmi kabel maar dan heb ik in een keer geen geluid meer, ik heb met een jack ongeveer op alle verschillende manieren mijn laptop op het geluid van me tv en me soundbar geprobeerd maar ik heb nogsteeds geen geluid.

ik heb al tientallen forums gelezen en natuurlijk de gebruiksaanwijzing maar het wil niet lukken dat ik geluid uit me cinemaset krijg

laptop spec:

Moederbord : ASUSTeK Computer Inc. K53SV
Chipset : Intel HM65
Processor : Intel Core i7 2630QM @ 2000MHz
Fysiek Geheugen : 8192MB (2 x 4096 DDR3-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) HD Graphics 3000/nvidia GT540M 2GB
Harde Schijf : Seagate ST9500325AS (500GB)
CD-Rom Station : DTSOFT Virtual CdRom Device
DVD-Rom Station : MAT****A DVD-RAM UJ8A0ASW
Monitor Type : LG Display - 15 inches
Netwerkkaart : Atheros Communications AR9285 Wireless Network Adapter (PCIe)
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.8 AAN 7.9

ik heb alles aangesloten met hdmi kabels en een optische kabel

B.V.D.

Verplaatst naar televisies ivn tftschermen.

onder de hdmi/dvi aansluiting zit een 3,5 mm jack daar moet de groene stekker in vanaf je computer/laptop.
alleen met een hdmi kabel krijg je geen geluid vanaf je pc/laptop.

Hallo,

Met HDMI is mogelijk om geluid te krijgen via je pc. Je moet alleen even het standaard geluidapparaat aanpassen naar de HDMI uitgang binnen windows dan werkt het.

@nickj56
het standaard geluidsapparaat hoef je meestal niet aan te passen, want als ik mijn laptop (sony vaio f series 3D met windows 8 pro) aansluit op mijn tv via hdmi komt automatisch het geluid uit de tv en niet uit de laptop.

@dennisdennis12

Ligt aan de windows niet aan de laptop.........

Nu ben ik ook reuze benieuwt naar wat voor hdmi kabel je gekocht hebt.
Toch niet eentje van de action of lidl of aldi.
Koop een goede high speed kabel met dubbele afscherming en hdmi standaard 1.3 of 1.4

@noahvanleeuwen : Ik heb je bericht verwijderd. Ts'r is het laatst online geweest om 17.06uur. Eerste posting die betrekking had op de vraag is die van Puppie om 17.50uur.
Er kunnen diverse redenen zijn waarom de TS'r niet meer online geweest is.(ik ga er geen noemen)
Maar het is niet aan andere members om daarover in topics te oordelen.
Mocht je het er niet mee eens zijn dan kan je contact opnemen met supermoderator@helpmij.nl

(Dit bericht behoeft geen reactie in dit topic.)

Laatst bewerkt:
@nicj:hoe moet ik het standaard geluidapparaat aanpassen?

@franckblack: ik heb de hdmi kabel aangesloten op de laptop en op de tv, en dan krijg ook gewoon goed beeld alleen geen geluid,en het geluid hoort automatish via de optische kabel naar de cinemaset te gaan is mij verteld.

@palomino: het was een kabel bij de expert voor ongeveer 20 euro.

Hallo,

Dat doe je door op jet geluidssymbool onder op taakbalk bij de klok. Klik daar met je rechtermuisknop op>kies afspeelapparaten>klik in de venster ook weer rechts en klik de optie laat niet aangesloten apparaten zien.. Klik daarna op de HDMI poort(klik weer rechts>kies als standaard afspeel apparaat.

Nu moet je geluid van de laptop op de tv/home cinema set komen.

Succes.

PS. Veel rechts geklik en een keer links dat is de laatste.

en dan tot de geniale ingeving komen om de USB ontvanger van me koptelefoon er uit te halen *facepalm*

iedereen hartstikke bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan