Laptop aangesloten op HDtv (HDMI) - geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

1nevitable

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Hallo allemaal,

ik heb net al een tijdje op internet gezocht voor een antwoord op mijn probleem, maar dat kon ik nergens vinden.

Ik heb sinds kort een laptop met hdmi aansluiting. Op deze laptop staan verscheidene films, waarvan de meeste lage kwaliteit (.divx/.avi bestanden) maar ik heb ook een .MKV film (720p is die).

Ik speel alle films op mijn laptop af via BSplayer, een erg handig programma.

Nu leek het mij een goed idee om eens te kijken hoe mooi een 720p film eruit ziet op een Full HDtv dus heb ik mijn laptop via een Hdmi-Hdmi kabel aangesloten op de tv.

Iedere lage kwaliteit film (.avi en /divx etc.) die ik open via BSplayer wordt gewoon netjes weergegeven op de televisie MET geluid erbij. Ook muziek fragmenten die ik afspeel op mijn laptop worden goed afgespeeld op de televisie.

Mijn probleem is nu dat, als ik die film.MKV (720p) open, ik gewoon fantastisch beeld krijg op mijn televisie, alleen ik krijg geen geluid.

Als het goed is weten jullie nu dat het niet aan de kabel of iets dergelijks ligt, aangezien andere bestanden wel geluid krijgen.

Waarschijnlijk moet ik een optie veranderen zodat ik wel geluid krijg bij het afspelen van de hoge kwaliteit film, alleen ik weet niet welke.

Mijn laptop draait op Windows Vista Home Premium 32-bits.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,

Mvg,

Daan

Heb je wel geluid op de laptop zelf met dit mkv bestand ?

Zo niet, kan het zo zijn dat je een audio codec mist, dat door het mkv bestand gebruikt wordt.

Ja sorry, dat ik dit niet in mijn begin post heb vermeld.

Ik mis geen codec, want ik heb wel gewoon geluid bij het afspelen van de film op mijn laptop.

Heb je toevallig een player die je even kunt proberen om te kijken of het een schakeloptie is in BSplayer.
Ik gebruik, dus ken BSplayer zelf niet.

ik heb precies hetzelfde probleem als inevitable, als ik er achter ben laat ik het wel weten..maja

Ten eerste mijn excuses voor de hele late reactie..

Maar ik heb net hetzelfde probleem
Ik sluit mijn laptop (Acer Aspire 5536G) aan op mijn tv (Sony Bravia) en ik krijg een prachtig beeld maar ik krijg geen geluid.

Als ik bij de afspeel apparaten ga kijken dan staat hij ingesteld op: "Realtek HDMI Output"
Zoals ik op vele forums al gelezen heb.. Maar nog steeds krijg ik geen geluid.

Beneden in mijn taakbalk staat het "mute" icoontje van dat het geluid gemute is.. dit krijg ik op geen enkele manier aangeschakeld ik heb alles al geprobeerd met sneltoetsen of rechtsklikken en dan bij eigenschappen.
Ik geraak er echt niet. Ik hoop dat jullie mij nog kunnen helpen.

Met vriendelijk groet, Mike.

Ik heb het geluid via HDMI op mijn Acer x3200 aan de gang gekregen.
Ga naar Control Panel > Geluiden > Rechtermuisklik op Nvidia HDMI output > Eigenschappen > Tabblad Geavanceerd > zet de samplefrequentie op 48000kHz (16 of 24 bit)

Groetjes..
Martin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan