Laptop aangesloten via tv op 5.1 Versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

norimans

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Hallo,

Ik heb een HP Pavillion Dv6 Laptop, een Philips 6000 Serie Led tv, en een Harman Kardon AVR 132.
De Laptop is aangesloten op de tv en de tv op de versterker, zodat ik het geluid van me laptop via de versterker kan beluisteren.

Mijn vraag is nu als ik mijn media speler of xbox op de tv aansluit geeft de tv het geluid door naar de versterker en is het geluid 5.1 channel surround.
Als ik mijn laptop aan de tv aansluit kan ik maximaal 2 channel stereo geluid krijgen en geeft de tv dus ook stereo door naar mijn versterker de laptop is aangesloten met HDMI op de tv.
Hoe kan ik surround geluid krijgen via de laptop de videokaart ondersteund zelfs 7.1 channel output via HDMI dus daar kan het niet aan liggen.

Alvast bedankt,

Al naar de instellingen gekeken bij configuratiescherm bij Windows onder het knopje: Geluid ?

Ja heb ik al gekeken ik kan alleen stereo configureren en er staat ook maximaal aantal kanalen 2
maar net onder het xboxen kwam er gewoon weer surround binnen bij de versterker wat met de laptop nog nooit gelukt is

Kijk even bij geluidinstellingen op de TV daar moet je ook het één en ander aanpassen om extern geluid te gebruiken.

ik heb dit ook al geprobeert en de tv staat gewoon op surround, ik kwam er net achter dat de versterker vanzelf op surround gaat als er surround signaal door de media speler en xbox word gezonden.
is er niet een manier om mijn laptop te forceren surround naar de tv te zenden?

Ik heb nu ook via vlc player surround door deze op A/52 over S/pdif te zetten bij audio apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan