laptop aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
ik heb nu een desktop met een amd 64*2 5000
kloksnelheid is 2.60mhz
ik zoek een laptop die de zelfde kracht of meer heeft of mijn desktop

de meeste die ik heb tegengekomen heb zijn max .2.40mhz
video kaart is zo niet van groot belang ik speel toch nooit spellen
budget is 3500€

wie weet wat,

Ik zou even wachten [ze zijn aangekondigd] tot de Core2 quad [Q6600] cpu's in de laptops verschijnen.... is ook 2,4 Ghz, maar dan x4......
Hoeveel haast heb je...?
De quad werkt trouwens alleen met Vista Ultimate.... [for the time being]....

Laatst bewerkt:
Sorry.... woord "goed" vergeten..... [in de zin van het optimaal benutten van 4 core's]
[Bron: verschillende benchmark sites]
Die quad handelt waarschijnlijk zelfs win 95 af.....

xp of vista is bijzaak
de nieuwe cpu die zijn aangekondigd over welke tijd spreken 1maand of 6

De Core 2 quad voor laptops zal er voor het eind van het jaar zijn, alternatief is er nu wel beschikbaar de Core 2 Extreme X7800 , met een klok van 2,6Ghz [dual core, dus x2]

De quad mobile wordt door Intel geleverd met een vrije multiplier, dus overklokken wordt zeer gemakkelijk, wel moet je laptop dan aan het lichtnet hangen, want geen accu houdt dat dan lang vol......

dan misschien beter effe wachten,;)

Een notebook van € 3.500 is net even iets anders dan eentje van zeg € 800 .... dan lijkt me dat je voor dat geld wel iets wilt dat niet binnen een half jaar "verouderd" is..... ook op mobiel videokaarten gebied staan er wat "next-gen multi GPU" dingen aan te komen...... [hoewel ik begrijp dat dat voor jou geen argument is....]

Laatst bewerkt:
ik bezie dat zo als je gewoon zijt van in ne bmw te rijden rij je ook niet met een geitje

en wat je zei is ook heel juist als ik iets koop wil ik er volgend jaar ook nog plezier van hebben

ff kijken voor een workstation laptop bij dell ofzo, daar zitten hele zware laptops tussen.....

ff kijken voor een workstation laptop bij dell ofzo, daar zitten hele zware laptops tussen.....

Bij DELL? :D

Het moest een SERIEUZE vervanger van een desktop zijn....
En daar komt zelfs de allerduurste DELL [XPS] notebook niet eens in de buurt....

Toshiba komt een beetje in de buurt.... met de Satellite Pro,... maar verder is er geen laptop die de gelijke van een desktop is laat staan beter...... het wachten is op de eerste notebooks met de Core2 Extreem [HP heeft 'm al, in fel rood, maar niet in Nederland leverbaar en Tosh heeft hem al aangekondigd] en daarna de Core2 Quad......

Waarvoor wil je die laptop eigenlijk gaan gebruiken??? Is en blijft een laptop, die zijn altijd minder als een vergelijkbare desktop!!! Alleen al omdat de frontbussnelheid van een laptop rond de 667 Mhz blijft steken :confused: terwijl een desktop over de 1000 Mhz gaat!!

Dus ff goed bedenken wat je ermee wilt.. je kan beter een goedkope laptop nemen om je werk wat je op je op een dure desktop workstation gemaakt hebt presenteren.... Je zou zelfs nog een verbinding kunnen maken tussen laptop en workstation, als je zwaar werk moet verrichten gewoon ff verbinding maken met je workstation en die aan het werk zetten....

Toshiba komt een beetje in de buurt.... met de Satellite Pro,... maar verder is er geen laptop die de gelijke van een desktop is laat staan beter...... het wachten is op de eerste notebooks met de Core2 Extreem [HP heeft 'm al, in fel rood, maar niet in Nederland leverbaar en Tosh heeft hem al aangekondigd] en daarna de Core2 Quad......

Qore 2 Quad is leuk maar daar heb je ook maar beperkt profijt van...
de meeste programma's ondersteunen geen dual core, laat staan quad (4) core, het is dus belangrijk om te kijken naar de snelste core...

En dan blijf je nog steeds beperkt tot je frontbus snelheid....

Laatst bewerkt:
Waarvoor wil je die laptop eigenlijk gaan gebruiken??? Is en blijft een laptop, die zijn altijd minder als een vergelijkbare desktop!!! Alleen al omdat de frontbussnelheid van een laptop rond de 667 Mhz blijft steken :confused: terwijl een desktop over de 1000 Mhz gaat!!

Dus ff goed bedenken wat je ermee wilt.. je kan beter een goedkope laptop nemen om je werk wat je op je op een dure desktop workstation gemaakt hebt presenteren.... Je zou zelfs nog een verbinding kunnen maken tussen laptop en workstation, als je zwaar werk moet verrichten gewoon ff verbinding maken met je workstation en die aan het werk zetten....

voor werk heb ik hem zeker niet nodig ,te veel stof ben bouwvakker :D
voor wat ik hem wil gebruiken,alles wat ik nu doe
maar dan in de zetel of in bed ,zo is vrouwke ook content

ik heb hier een medion liggen (900€ gewwest)
maar ik krijg er ........ van dat dat nu niet zo vlug is of mijne desktop
dus daarom;)

voor werk heb ik hem zeker niet nodig ,te veel stof ben bouwvakker :D
voor wat ik hem wil gebruiken,alles wat ik nu doe
maar dan in de zetel of in bed ,zo is vrouwke ook content

ik heb hier een medion liggen (900€ gewwest)
maar ik krijg er ........ van dat dat nu niet zo vlug is of mijne desktop
dus daarom;)

Okey :D

Ik ben (student) constructeur/engineer en gebruik de computer dus beroepsmatig, ik heb ongeveer de helft van wat jij wilt en kan er prima mee werken thuis.
HP DV9085ea

Noujah ik zou als ik jouw was geen 3500 euro uit gaan geven voor een laptop. (2000 euro max!!)

Ik zou mijn geld in een goed scherm steken, als je een standaard scherm neemt zie je niks als de zon ook maar iets op je scherm schijnt, een snellere harde schijf en genoeg geheugen!!

Dit raad ik je aan om te kopen/samen te stellen..... met reden

Intel core 2 duo T7200 (snel genoeg voor jouw!!!)
7200 rpm harde schijf (voor sneller opstarten en laden van programma's!!!)
goede videokaart bijvoorbeeld: Geforce Go 7600 (256/512 mb)
minimaal 2 gig ram (met windows xp)
speciaal scherm (anti reflexie ff na vragen!!)
HDMI poort (leuk om films mee te kijken op tv)
GEEN WINDOWS VISTA!!!!!! (vertraagd je pc alleen maar, en heeft NIKS geen voordelen alleen maar NADELEN)
windows xp pro

Laatst bewerkt:
Intel core 2 duo T7200 heeft maar een kloksnelheid van 2.0 mhz
van die snelheid zijn er vele op de markt

goede videkaart hoeft niet als ik een spel speel is uit dostijdperk ,pacman,arcanoid,tetris enz
wat betreft vista daar kan ik geen oordeel over vellen

misschien is mijn spreuk onterecht maar goedkoop kopen is vaak duur kopen
ik bedooel hier mee ik kocht een medion laptop (md97800 kloksnelheid is 596) maar gaat vrij traag dat ik er gewoon niet graag op werk dus had ik beter in de tijd ne zwaardere gekocht

dus blijf ik er bij ietszwaar te kopen

Laatst bewerkt:
Intel core 2 duo T7200 heeft maar een kloksnelheid van 2.0 mhz
van die snelheid zijn er vele op de markt

goede videkaart hoeft niet als ik een spel speel is uit dostijdperk ,pacman,arcanoid,tetris enz
wat betreft vista daar kan ik geen oordeel over vellen

misschien is mijn spreuk onterecht maar goedkoop kopen is vaak duur kopen
ik bedooel hier mee ik kocht een medion laptop (md97800 kloksnelheid is 596) maar gaat vrij traag dat ik er gewoon niet graag op werk dus had ik beter in de tijd ne zwaardere gekocht

dus blijf ik er bij ietszwaar te kopen

2,0 mhz is snel genoeg, en is al geen midden klasser!!! Alles wat sneller is betaal je ook veel te veel voor... Je moet wel een beetje realistisch blijven, met een 667 mhz frontbus heeft het geen zin om een 3 ghz processor in een laptop te stoppen...

Maar je processor alleen bepaald niet of een computer snel is of niet.... het is het geheel, besturings sisteem + processor + videokaart + geheugen + harde schijf... Je kan dus niet alleen een computer uitzoeken op de processor!!!

Als je films wilt gaan renderen/afspelen is een beetje goede videokaart aan te raden!! En ook een snelle hardeschijf + voldoende geheugen. Anders heb je alsnog niks aan je super sneller processor...

Zie het als een V8-motorblok in een mini leggen... leuk, maar als je gas geeft staan alleen die kleine bandjes te glijen, en als je hard door de bocht gaat vlieg je eruit omdat door de motor de auto 1,5 keer zo zwaar is geworden.... Je kan dus beter zorgen dat er een beter klein vel motortje in zit, die afstemd is op de auto..... dan een lompe V8

En wat betreft vista... neem dat nou maar van mij aan.. al wil je een snel stabiel systeem, GEEN vista nemen!! Of je moet van allemaal fancy kleurtjes en vormpjes houden en niet interresant vinden dat je systeem er trager door wordt...

Succes met je beslissing :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan