Laptop aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje30

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Hallo

Mijn huidige laptop is aan vervanging toe maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een laptop voor fotobewerking (photoshop,lightroom) en voor "huis en tuin" gebruik. Mijn budget ligt rond de €700,-. Zelf zat ik aan een dell te denken maar de recensies op het internet over dell zijn niet echt geweldig te noemen. Hebben jullie misschien tips voor mij wat ik het beste zou kunnen aanschaffen?

Groet

Adje

Hoi,

Ik zou eens naar een Asus kijken in die prijsklasse.

Hallo,

Ik heb een paar punten waar je zeker op moet letten:

1. Merken die ik aanraad zijn ASUS, Toshiba en Lenovo met Intel processoren.

2. Intel heeft tegenwoordig zogenaamde U-serie processors. Dit zijn zwaar onderklokte exemplaren van normale (Q)M-modellen. Deze zijn traag en vanwege dat deze processoren volgens Intel nauwelijks koeling nodig hebben stoppen OEM's (merken) er slechte koeling in waardoor deze erg warm worden. Zorg er daarom voor dat het typenummer van een processor eindigt met M of QM. Voorbeelden daarvan zijn Intel Core i7 4700QM en Intel Core i5 4300M. Vermijdt de Intel Core i5 4200M aangezien deze slecht presteert voor een Intel Core i5.

3. Minstens 8GB RAM.

4. Voor photoshop heeft u ook een goede videokaart nodig. Let er dus op dat de laptop beschikt over een goede dedicated videokaart. Minstens een NVIDIA GeForce GT 740M.

Succes:D!

Ziet er goed uit. Ik ben alleen niet helemaal kapot van de 6GB RAM. Maar mocht dat een probleem zijn kun je het RAM makkelijk uitbreiden voor een appel en een ei: klikkerdeklik!

Het is de Toshiba geworden ben er (tot nu)dik tevreden over alleen het geluid wat er uit komt is bagger :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan