laptop aankopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Dag mensen,

Ik doe vanaf maandag een vakantiejob, en ik ga hier een deel van gebruiken voor een laptop aan te kopen.
Alleen ik zit met heel veel twijfels naar wat ik best neem.
Ik leg even mijn situatie uit.

Ik ga nog naar school en tijdens de week verblijf ik op een klein huiselijk internaat. In het weekend ga ik naar huis. Er is geen optie tot een computerruimte op internaat, wel op school.
Mijn probleem is vooral het meedoen van thuis naar internaat en terug, mijn laptop nu is 17,3 inch en weegt 3,2 kg.
Ik heb geinformeerd bij een winkel maar die raden adhv men opleiding(boekhoudkundig bediende) dat ik best een 15 inch laptop neem voor het numeriek klavier, maar die vind ik dan weer te zwaar. Ook de optie om de ene laptop thuis te laten en de andere op internaat bestaat, maar weet niet of dat heel erg handig is?

Mijn budget is rond de 500 euro Indien het een vervanger voor mijn laptop kan zijn dan mag het best wat meer(700 euro)

Ik wil een laptop die mobiel genoeg is.
Ik doe er schoolwerk op en zal er ook mee browsen/youtube en dergelijke(geen games of dergelijke zware programmas)
Ik kijk ook af en toe een film of serie op.
Ik gebruik het de maandag en vrijdag op de trein maar dit is nog maar een jaar, daarna ben ik minder op de trein enzo. Ik zou het ook liefst kunnen gebruiken op school.

deze dingen twijfel ik voornamelijk aan: de resolutie, ssd, accuduur, gewicht en formaat.

Ik heb al in de chat erover gesproken en met mensen maar ik geraak er echt niet aan uit wat ik best neem. Ik woon in belgië dus liefst belgische winkels.

Ik heb een paar vragen:
Wat is er mis met de laptop die u nu heeft?
Het grootste voordeel van een ssd is dat ie sneller is dan een normale harde schijf, maar je betaalt er ook meer voor.
Vindt u de laptop die u nu heeft te zwaar?
Heeft u speciale wensen voor de laptop? Wilt u een qwerty toetsenbord of de azerty indeling die in belgië gebruikt word?

Laatst bewerkt:
Laptop die ik nu heb is veel te zwaar om iedere keer mee te nemen, en daarbij hij is ook al 2,5 jaar oud en is een acer, + ik haat het meenemen van zo een gewicht, hij past ook nergens goed in etc...

Ja een azerty indeling liefst, ssd dan maar niet om kosten te drukken, heb liever een degelijk merk en een goed scherm dan een ssd en een slecht scherm.

Scrapheap liefst belgische winkels, omdat ik het lokaal ga aankopen, niet op internet.

Scrapheap ik heb persoonlijke geen al te goede ervaring met acer. Maar ik heb je nog geen pro's of contra's horen geven over waarover ik allemaal twijfel alleen voorbeelden die beide 15 inch zijn...

Niet dat ik kwaad ben op u of dergelijke, het is gewoon dat ik er niet aan uit geraak wat nu het beste is, is het een optie om de ene laptop thuis te laten en de andere op internaat. Of kan je met een andere mobiele laptop de taak van de beide laptops opnemen en overal gebruiken, ik vind nu de meeste dingen zo groot. MAar aan de andere kant hoe kleiner het scherm hoe minder gebruiksgemak.

Zo al die twijfel zitten me vast.
Ofwel kies ik voor een 2de laptop die op internaat kan blijven staan en gebruik ik usb sticks voor huistaken en dergelijke over te zetten.
ofwel kies ik voor een mobielere laptop die groot genoeg is om savonds tijdens de week schooltaken + browsen kan doen, maar ik weet dan niet hoe groot best.

Ik denk ook dat een i5 voor mijn gebruik iets te hoog gegrepen is of heeft het meer voordelen?

allemaal zo een twijfels, ik weet ook niet welke cpu nu perfect is voor mijn gebruik?

Het moet vooral binnen mijn budget passen, en aangezien dat ik in mijn vrije uren soms een serie of film kijk dacht ik aan een grotere laptop maar met een goede resolutie

is ook het type materiaal, bijvoorbeeld metaal aangewezen ipv kunststof?

Is dit wel goed?
http://www.laptopshop.be/product/622908/category-56498/lenovo-ideapad-z50-70-59439433-azerty.html

Laatst bewerkt:
Bump.

Ik ga geen kopen en sparen tot volgend jaar.

Mijn vraag die ik nog heb is er en zal er binnen een jaar in BOUWkwaliteit veel verschil tussen apple zijn en windows laptops?

Ik wil dan daar men budget verhogen tot rond de 1200 euro. Maar prestaties zijn niet zo belangrijk alleen wil ik weten of momenteel er veel verschil is tussen apple en windows laptops.
Of dat je bv evengoede bouwkwaliteit hebt voor minder geld bij windows laptops?

Apple kent maar 1 merk, Apple, Windows laptops zijn er van tientallen "fabrikanten" en de verschillen in bouwkwaliteit / stevigheid lopen uiteen.
Apple is gewoon goed maar daar is de prijs ook naar.
Dat is voor mij 1 van de hoofdredenen dat ik geen enkel stuk Apple hardware heb, voor de hardware die Apple biedt is het gewoon extreem duur, maar dat is mijn mening.

Maar voor u zijn er goedkopere alternatieven?

Moet ik dan bv bij aankoop kijken naar de merken hp lenovo en asus?
en zijn ultrabooks goede kwaliteit of kan je naar goedkopere segmenten gaan voor dezelfde goede bouwkwaliteit. De bedoeling is dat hij goed kan koelen en lang kan meegaan, ik reken op een gebruik van 5 jaar. Wat tamelijk lang is voor een laptop, maar dat wil ik wel bereiken.

De Asus Ultrabooks zijn kwalitatief over het algemeen erg goed, ook prijzig maar beduidend goedkoper als een gelijkwaardige Macbook Pro bijv.
Ik laat mij veelal leiden door de reviews op o.a. Tweakers.net, zowel de review van Tweakers zelf als die van gebruikers zelf.
De gebruikers-reviews vindt je door achter het model, onder de groene "beoordelings-sterretjes" op "reviews" te klikken.
Recente review door Tweakers.

Op laptop gebied gaat mijn voorkeur uit naar Asus, Lenovo of Toshiba , niet persé in deze volgorde overigens en is, uiteraard, mede afhankelijk van de taken die betreffende laptop moet gaan verrichten.
Als de laptop met name specifiek voor grafische doeleinden gebruikt moet gaan worden dan adviseer ik veelal een Apple ( die wordt ook op kunstacademies veel vereist ).

Laatst bewerkt:
Ok sorry voor laat antwoord, ik dacht eraan om iets zoals dit te kopen ik heb het op de site gevonden maar het product is nog te koop als een ex-demo op een 2de hands site en is daadwerkelijk van coolblue.

Ik zou daar graag lord of the rings the battle for middle earth 1 op willen spelen, films bekijken verbonden aan televisie en browsen en tekstverwerking. Ik ga niet te duur doen omdat ik heb gezien dat ik met minder geld hetzelfde kan :)

Zou dit dan ook een tijdje meegaan(4 jaar)?
Is de oorspronkelijke laptop met de prijs

Het 2de hands zoekertje van coolblue zelf.

Volgens de info op internet moet die laptop dat spel wel kunnen draaien maar ik zou geen 60 fps verwachten maar ik denk dat dat wel duidelijk is.
Voor zo'n prijs kun je niet alles verwachten maar als je het ding netjes behandelt moet je er zeker een jaartje of 2-3 mee kunnen doen...

Ik verwacht geen 60 fps, het is ook geen first person shooter ofzo.
ok 3 jaar gaan we voor, wel ik denk er even over na en dan beslis ik ik zet dit alvast op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan