laptop aanmelden in domein.

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Ik heb hier wanadoo internet met de lifebox. Hierin zit een kaartje voor draadloos internet voor de laptop. Dit werkt goed. Verder heb ik achter de lifebox een switch voor nog 3 computers. Een hiervan heb ik als hoofdserver ingericht. Computer 2 kan hier nu op inloggen op "paul" Maar als ik nu op de laptop wil instellen dat deze niet meer lid van de werkgroep maar van het domein moet zijn dan krijg ik dat niet voor elkaar. Kan zijn dat ik niet bij het goede programma kijk maar dat weet ik dus niet. Bij computer 1 wou dit wel namelijk. Of heeft dit te maken met het feit dat de laptop draadloos en direct op het modem is aangesloten. Ik werk met windows xp home op de laptop. server 2003 op de server, windows 2000 prof op computer 2 en windows xp prof op computer 1

In de lifebox zitten 2 UTP poorten.
Probeer de switch eens op de andere poort in de livebox aan te sluiten.

ik heb meer het probleem dat ik op de laptop niet kan instellen dat de computer lid van een domein moet worden. Ik heb hier alleen de keuze uit de optie werkgroep. En dus zolang ik dat niet op de laptop kan instellen kan ik ook niet proberen in te loggen op het netwerk.

ps. andere poort heb ik slechte ervaringen mee. (in een klap internetverbinding weg :( )

Je hebt waarschijnlijk geen domein. Een domein is bv microsoft, ibm, Intel of als je bedrijf een eigen ip adres heeft toegekend heeft gekregen.
Een werkgroep moet je op alle PC hetzelfde instellen in je eigen netwerk dus bv werkgroep heet "thuis" dan dit op alle pc's instellen!
Dan heb je in je eigen netwerk waar de pc's met dezeldfe werkgroepnaam ervoor gezorgd dat deze elkaar"zien".

server: win 2003 server met domein paul
computer 1: windows xp prof. lid van het domein paul (dus niet werkgroep, kan inloggen op server)
computer 2 windows 2000 prof. (kan inloggen)
laptop windows xp home. kan geen domein instellen op deze computer terwijl er al wel een inlognaam en ww. is ingesteld op de server om in te mogen loggen. Krijg alleen nergens iets waar ik kan instellen om lid te worden van het domein paul, alleen maar van een werkgroep

Het ligt dus aan het feit dat je op je laptop XP home hebt staan en niet XP Pro.

Volgens mij niet nee.
Dat is een van de verschillen tussen die twee.
Je kunt het even opzoeken op hun site natuurlijk.

Volgens mij niet nee.
Dat is een van de verschillen tussen die twee.
Je kunt het even opzoeken op hun site natuurlijk.

Het is niet alleen volgens jou. Het kan niet. Wat je wel kunt doen is je werkgroep dezelfde naam te geven als je domein. Maar het blijft een hulpmiddel.

Neem dit ook eens door:

http://vowe.net/archives/001639.html

Is software om het toch wat makkelijker te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan