Laptop aanschaf bedoelt voor gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
ik ben eventjes aan het rondkijken voor een kennis van mij voor een laptop
deze mevrouw speelt graag second life, the sims 3
ze gebruikt veel second life en wilt ernaast kunnen skypen, en kunnen browsen op internet.

ik ben een paar tegen gekomen welke lijkt geschikt?

1. http://www.alternate.nl/html/shop/p...nel=102&channel_code=17&product_code=56989475
2. http://www.alternate.nl/html/shop/p...nel=102&channel_code=17&product_code=52706378
3. http://www.alternate.nl/html/product/ASUS/A55A-SX031V/1046589/?tk=8&lk=5311

andere suggesties zijn ook welkom!

Kan ik kort over zijn:

1. niet bekeken (merk)
2. legt het af tegen
3. deze dus!

Alternatieven? Een paar honderd.................elk laptop vanaf een honderdje of 4 zal in principe voldoen.

Ik begrijp het geloof ik niet helemaal. Wat bedoel je met 'leek mij op zich.."?
De 3e is degene die ik de beste vind van de door jou gelinkte.
Testen met laptopjes van rond de 400 a 500 euro zijn toch volledig zinloos? Al die laptopjes voldoen in meer of mindere mate aan bepaalde producteisen, in die prijsklasse zitten er qua futures echt geen werelden van verschil in de machientjes, tenzij je B merken met A merken gaat vergelijken. In deze prijsklasse koop je denk ik een laptop met 'emotie': welke vind ik de mooiste, welk merk wekt vertrouwen etc .etc.
De 3e heeft iig een 400 ipv 300 chip v.w.b. videographics.

Laatst bewerkt:
ben het eens met gast0225
van een laptop van 400/500 euro mag je niks anders verwachten dan een beetje browse en text verwerken
of je the sims 3 en second life kunt spelen?

2.4 GHz P4 processor or equivalent
1.5 GB RAM
128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
Microsoft Windows Vista Service Pack 1
At least 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games

For computers using built-in graphics chipsets under Windows, the game requires at least:

Intel Integrated Chipset, GMA 3-Series or above
2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent
0.5 GB additional RAM

ja dat gaat... maar je zit wat betreft kwaliteit wel op het minimum.

Laatst bewerkt:
@firest0rm : vergis jij je mogelijk in de architectuur van de in de gamesysteemeisen genoemde processors? Ik had (alvorens de 3e machine te adviseren) even snel op het w w w de systeemvereisten van beide games bekeken en was tot de conclusie gekomen dat beide machines in redelijk ruime mate voldoen. (Juist daarom machine drie vanwege de Intel 400 videochip. De rest van de specs, hdd ruimte, processor en geheugen, zitten m.i. wel goed.) De games hebben het namelijk over Pentiums 4 processors..................

Laatst bewerkt:
nee ik kijk naar gpu kracht niet naar processor kracht

je zit wat betreft gpu kracht op het minimum

de spec's die in mijn quote aan gegeven staan zijn minimum requirements daar zit je met die gma 4000 net boven

Laatst bewerkt:
Ja oké, maar voor die 2e game worden zelfs Neanderthaler videokaartjes genoemd en de game die jij vermeldt heeft het idd. over een 300 minimaal en een 400 als betere. Daarbij dan de rest van de specs in ogenschouw nemend zou het spelen toch niet al teveel problemen op moeten gaan leveren?

the sims 3 op minimum
dat andere spel kan ie prima aan

maar verwacht er niet meer van...

ik was er overigens bij te vertellen dat het budget 600 euro is.

Dus beter suggesties dan wat ik aanwijs zijn meer dan welkom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan