Laptop-aanschaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonnilt

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik ben aan het denken over de aanschaf van een laptop om wat mobieler te zijn in de plaats waar ik kan tekstverwerken voor m'n studie. We hebben momenteel 2 PC's thuis, een mega-oude Pentium 1 waar m'n een beetje kaartspelletjes op speelt en zo, en een AMD 1800+ die een beetje verouderd raakt. M'n pa wil graag een keer een iets nieuwere PC (hoeft niet zo duur te zijn) en ik dus een eenvoudige laptop.

Zo heel veel spelletjes speel ik niet meer tegenwoordig, maar een gamepje op z'n tijd is wel leuk natuurlijk. Wellicht dat ik dus over een jaar een keertje ga upgraden, wat op zich niet zoveel zin heeft omdat ik dan de halve PC wel kan vervangen.

Dus ik vroeg me af of het niet makkelijker/beter zou zijn om 1 goeie laptop te kopen, zodat m'n pa mijn PC overneemt en ik maar 1 vette laptop heb i.p.v. 1 relatief oude PC en een eenvoudig laptopje.

Dus mijn vraag is om tips/hints/opties. En verder zou ik willen weten of de grafische opties van de moderne laptop-videokaarten in de buurt komen van de desktop-kwaliteit.

Een hele mond vol met tekst is het geworden. Bij voorbaat dank voor het antwoord! :)

Ik heb een acer aspire 1804 WSMIwerkt perfect kijk voor de specs op de site van acer.

en ja deze laptop is een pc vervanger.

Het gaat me dus ff met name om de videokaarten: ik vond betaalbare laptops met een Radeon Xpress 200 en een Radeon X300 van 64 of 128 MB.

Wat moet ik me van de prestaties van deze types voorstellen in vergelijking met een desktop bij games en zit er bij de X300 veel verschil tussen de 64 en 128 MB versie?

Ik heb deze erin zitten ati mobility raedon x600

Geplaatst door Lonnilt

Wat moet ik me van de prestaties van deze types voorstellen in vergelijking met een desktop bij games en zit er bij de X300 veel verschil tussen de 64 en 128 MB versie?

Ja..

als je zou kiezen tussen de 128 en de 256 zou ik voor de 128 gaan, maar omdat je tussen 64 en 128 moet kiezen zou ik dus voor 128 gaan... games als san andreas hebben al aanbevolen van 128

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan