Laptop aanschaffen, studie en CSGO 600-700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

diederick d

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Beste Helpmij,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een laptop voor mijn studie en tevens counter Strike: Global Offensive kan draaien op bijv. medium settings.
Ik ben echter overdonderd door het gigantische aanbod van verschillende laptops met net weer iets andere specs.
Mijn budget is tot 700 euro. Waar ik naar op zoek ben is alternatieven voor de Lenovo Ideapad G50-80 80E50394NX. Als ik mij niet vergis moet deze laptop in staat zijn naast mijn dagelijkse studie bezigheden cs:go te kunnen draaien. Echter zijn er misschien betere alternatieven die ik over het hoofd zie.

Wellicht kan iemand mij verder helpen,
Bedankt.

Hoi,

Voor dat budget zou deze even beter tot zijn recht komen als de lenovo.

Ik onderschrijf dit wel een beetje. Aardig detail is wellicht de videokaart. Kijk hier waar de in Lenovo zittende kaart (Raedon R5 M330) gepositioneerd is (onderin klasse 3, +/- 20 tot 30e van onder, in een licht roze gearceerd vlak). Scroll vervolgens in het linkje naar boven en zie in de klasse 2 (ongeveer 20 tot 30 van onder) waar de in de Asus zittende videokaart (Geforce 940M) zich bevindt.

Pluspunten voor de Lenovo zijn de SSD, dat heeft de Asus niet (die heeft 'slechts een 5400 rpm hdd) en de dubbele hoeveelheid RAM. Daarentegen is die SSD qua omvang zo klein, dat je er Windows op kunt zetten en een stuk of 5 .mkv's en dan is het over met de capaciteit.

Ook al ben ik het met Modag eens (op basis van de videokaart), toch zal het wellicht een lastige keuze worden.

(Lenovo) snelheid van een SSD met dubbele hoeveelheid geheugen met slechts een beperkte opslagcapaciteit versus een snellere videokaart met wel veel opslagruimte.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, met deze info vanavond opnieuw oriënteren/afwegen ! Het is inderdaad een lastige keuze, ik ga kijken of er voor een kleine verhoging van het budget wellicht een grote verbetering mogelijk is.

Hoi,

Succes misschien lezen we nog welke het geworden is .;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan