Laptop aanschaffen voor school/gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvsc

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Hallo,

Ik moet een laptop voor school aanschaffen en van school heb eisen gekregen maar ik weet niet of de laptop die ik tot nu toe heb uitgezocht aan die eisen voldoet.

Ook wil ik op die laptop een beetje kunnen gamen zoals Minecraft, League of Legends, Call of Duty.

Dit zijn de eisen die ik van school heb gekregen:

• Device type: Windows laptop
• Besturingssysteem: minimaal Windows 7

• Geheugen: minimaal 4Gb (met uitbreidingsmogelijkheden)
• Processor: quad core / dual core

• Toetsenbord / muis: geen speciale eisen
• Grafische capaciteiten
◦ Opleiding Gamedevelopper : eigen, aparte grafische kaart
◦ Overige opleidingen: geen aparte grafische kaart nodig
◦ Grootte beeldscherm minimaal 15"
◦ Resolutie beeldscherm: minimaal 1200 pixels breed
◦ Check je voorkeur voor een mat of glanzend beeldscherm i.v.m. (ont)spiegeling

• Geluid
◦ geluid(skaart): vereist
◦ koptelefoon/oortjes: vereist
• Netwerkkaart: moderne WiFi kaart, minimaal volgens de n-standaard
• CD/DvD-speler: vereist
• Accucapaciteit: bij voorkeur hoge capaciteit (6-cellig of meer) of extra accu

Dit is de laptop die ik heb gezien:
http://www.laptopshop.nl/product/307953/category-45702-laptops/toshiba-satellite-l850-1jt.html

Voldoet de laptop die ik heb gezien aan mijn eisen?

Mijn budget ligt rond de 800€

Groeten van,

leonvsc

de laptop die jij uitgekozen hebt is veel beter dan gevraagd word
dus prima laptop

hallo,

dus de laptop die ik heb uitgezocht is goed voor de eisen van mijn school en goed voor de games die ik zei?

leonvsc

welke opleiding? als je developer gaat doen zou ik zeker een fullhd scherm nemen. Als je wat bespaard op de processor kun je voor dat geld ook nog een flink snellere grafische kaart nemen.

welke opleiding? als je developer gaat doen zou ik zeker een fullhd scherm nemen. Als je wat bespaard op de processor kun je voor dat geld ook nog een flink snellere grafische kaart nemen.
Developer is de processor juist het belangrijkst !

Dat ga ik niet ontkennen. natuurlijk is de procesor een balangrijk onderdeel, maar een i5 ipv een i7 is voor het compilen van een beetje code niet zo'n enorm verschil.

Persoonlijk ben ik meer tijd kwijt aan een te klein scherm dan aan het vermogen van de CPU om de code te compilen. Als je er ook nog goed op wil kunnen gamen is het nemen van een i5 zeker een compromis die ik zou overwegen. Als je het puur voor je studie gebruikt zou ik zeker voor de snelste CPU gaan, maar eerlijk gezegd voldoet met de eisen van de school ook een laptop van 400euro

*edit*

Je kunt een laptop met fullHD en 650M + i5 krijgen voor zo'n 760
dezelfde laptop met een i7 kost 835.

Laatst bewerkt:
maar de laptop is goed voor de eisen van school en mijn games die ik erop wil spelen?

Ja, maar zien mijn edit van mijn vorige post:

Een laptop met een snellere grafische kaart (650m - 30% sneller), snellere harddisk (20%), en full HD scherm (2x zo scherp) is slechts 35 euro duurder.

maar als ik die laptop zou kopen die jij aangeeft kan ik dan wel mijn geheugen uitbreiden want dat is ook een eis?

Je hebt al 2x meer dan vereist (standaard 8GB), bovendien staat er dat 16GB ook een optie is.

Persoonlijk zou het mij verbazen dat een opleiding wat kan verzinnen wat meer dan 8GB nodig heeft (ik kan met gemak 2 virtual machines extra draaien met 8GB)

@wampier. Top site!
Mijn ouders zochten nog een goedkope laptop, maar toch degelijke kwaliteit.

Het is vooral bedoeld om enkel youtube filmpjes af te spelen. Dus zal al aan een I3 te denken. Maar kan nu dus ook een Full HD scherm kiezen met een I3 processor ;)
Ook ziet de laptop er degelijk uit.

Maar ontopic, dit moet je ongeveer hebben:

- 15.6" Full HD NVIDIA GT650M 2GB DDR3* * Direct X11 *
- Gratis brightpixel garantie, normaal € 75,-
- Aktie,normaal vanaf € 875,-
- FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM*
- Gratis brightpixel garantie
- i.p.v. glans dit is geen folie / film / screen protector !
- Intel Core i5 - 3320M Dual Core (2.6GHz -3.3GHz) 3MB cache* (Ivy Bridge) 35 Watt
- Supercool* (voor standaard gamers en fotobewerking)
- 8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )
- 750 GB 7200rpm SEAGATE Momentus * S-ATA 16Mb cache
- DVD±ReWriter* ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )
- Toetsenbord QWERTY UK
- Intel WiFi 300Mbps (N 2230) + Bluetooth* 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)
- 2 jaar carry in*

744 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan