laptop aansluiten op een desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

adm81277

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Is het mogelijk om een laptop aan te sluiten op een gewone pc en dan dus de harde schijf van de pc te gebruiken als extra harde schijf?

Alvast bedankt

ik zou mij kunnen indenken als je een netwerk maakt tussen bijde pc's dat je de hd kan delen. Vraag me nu niet hoe het juist moet ben geen windows users :)

Hoi,

Bedankt. Maar kan ik niet gewoon de laptop aansluiten door middel van een USB kabel met mijn pc? Dit zodat ik niet meer mijn monitor en toetsenbord nodig heb, maar gewoon gebruik van mijn nieuwe laptop zonder dat ik al mijn gegevens kwijt raak van mijn oude harde schijf?

groetjes

die oude laptop draaien instellen netwerk hd delen etc. en dan die laptop laten draaien. En dan kan je normaal met die andere pc gewoon op je oude laptop zijn hd zitten.
Of wil je eigenlijk de oude laptop aflaten en toch zijn hd gebruiken ?

Mij lijkt ook: netwerkje bouwen. Of dit nu met USB of met een netwerkkabel gaat maakt denk ik niet zoveel uit. In beide gevallen heb je een specifieke kabel nodig (ook bij netwerkkabel: geen patchkabel maar een crosskabel om 2 computers te verbinden).
Met de notebook kun je dan als 'gedeeld' ingestelde mappen van de PC benaderen. Dan aan jouw de keuze: niets doen; dan is de map alleen beschikbaar op de notebook als de PC aangesloten is en werkt; of alles kopieren naar de harddisk van de notebook.

Mocht dit niet zijn wat je wilt, probeer dan iets duidelijker te zijn over wat je wilt.

Groeten,
Arjan van Dijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan