Laptop aansluiten op home-cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonneveld

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Berichten
5
Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn laptop aan mijn boxen.
Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft: de aspire 9305ASWMI. Ik had hiervoor al een home-cinemaset staan, de JVC TH-S11. Hierop zit alleen de aansluitingen van mijn speakers en een scart ingang AV out. Helaas dus niet in, anders had ik geen probleem gehad. De bedoeling is dus om de muziek van de laptop te laten klinken in de boxen, maar wel dat beide systemen muziek kunnen geven. Mij is aangeraden om een normale audio-versterker tussen de laptop, set en de boxen te plaatsen, dus:
Set ______
..................\
....................(audioversteker)-------boxen
Laptop-------/

Ik heb wat rondgezocht naar geschikte versterkers. Maar mijn idee is nu dat ik wel mijn surround ga missen, want zulke versterkers hebben volgens mij niet zoveel ingangen. Ik moet dus ook de ingangen delen met mijn set en de laptop toch? Heeft iemand verstand van versterkers en kan iemand mij vertellen welke versterker ik moet aanschaffen en hoe ik het aan elkaar moet sluiten, want volgens mij moet ik dan draden bij de in- en uitgangen bij elkaar voegen.
Bij reactie alvast bedankt,
Jeroen
 
Hoi,

Als je een spdif uitgang op je notebook hebt kan je met een bepaald soort kabel rechtstreeks naar je home-cinemaset en dan behoud je ook het surround geluid.
Anders moet je uit je koptelefoon met een verloop kabeltje naar de home-cinemaset gaan en dan verlies je het surround geluid.
Speciale kabel kan een optisch kabel coaxiaal digitaal kabel zijn dat kan je dan beter even in winkel laten controleren.

Modag

Met een aparte audio versteker lukt dat zeker niet en hoeft er ook zowiezo niet tussen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
waar moet ik het dan op aansluiten bij mijn cinemaset?
want zoals ik zei er zit naast de uitgangen van de boxen en de scart out en de koptelefoonuitgang geen ingang op.

Jeroen
 
Hoi,

Sorry,ik zit net nog even je topic te lezen maar ik ben bang dat het niet gaat lukken wat jij wil.

Je hebt op de home cinema set ook geen uitgang alleen van geluid alleen een scart aansluiting waarmee je naar de tv gaat en natuurlijk de 5 boxen en de woofer dus je hebt geen aansluiting om naar de versterker te gaan en trouwens dan zou je ook je dolby surround kwijt zijn.
Dus de enige oplossing zou zijn een losse dolby surround versterker met losse dvd speler of net z'n setje als je nu hebt maar dan met een ingang voor bv in dit geval een notebook.


Modag
 
Ok bedankt voor je reacties!
Zo'n set is goedkoper dus dat word het denk ik dan:)
 
Hoi,

Dat is inderdaad een overweging waard.

Maar op het notebook zit daar nu een spdif uitgang op ik kon dat type notebook eigenlijk niet vinden.Als dat er wel op zit zou je bij de nieuwe home surround set rekening mee moeten houden.


Gr, Modag
 
SPDIF support is het wel, maar dat geeft toch geen surround dan, want is met een normale speaker jack verbinding dan?
Had type notebook verkeerd geschreven: Acer 9305AWSMi
I/O Interface
4 x USB 2.0 ports
1x external display (VGA) port
1x PC Card slot (Type II)
5-in-1 card reader (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)
1x Modem (RJ-11) port
1x Ethernet (RJ-45) port
1x speaker/ headphone/ line-out jack with S/PDIF support
1x microphone-in jack
1x line-in jack
1x DC-in jack for AC adapter
Groetjes,
 
Hoi,

Klopt het blijft gewoon stereo ik dacht dat er misschien wel een digitale uitgang op zat En was van mening dat deze spdif genoemd werd,

Gr modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan