Laptop aansluiten op LCD Scherm van televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo beste helpmij'ers,

Ik heb een laptop van Medion gekocht en wil graag deze aansluiten op mijn LCD televisie zodat ik films van de harde schijf niet hoef te branden maar direct kan afspelen daarop. Er zitten twee aansluitingen aan de linkerzijde van de laptop. Een S-Video en een andere aansluiting (soort van printer ingang maar dan kleiner 15-pins), en voor beide heb ik een kabel gekocht. Op beide aansluitingen krijg ik beeld maar geen geluid, d.w.z. op de televisie dan. Uit de speakers van de laptop komt in beide gevallen wel geluid. Ik heb ook een kabel om externe speakers aan te sluiten en die heb ik ook geprobeerd op de LCD TV maar ook dat werkte niet. Wie oh wie weet hoe ik ook het geluid kan overbrengen naar de LCD TV...???:confused:

Je kunt op de audio uitgang van je laptop (bv van je koptelefoon) aansluiten op je T V. Je zult waarschijnlijk een verloopstukje moeten kopen om van mini-jack naar tulpstekkers te gaan. Als je op je tv geen audio in mogelijk hebt kan je de audio kabel ook op je stereo aansluiten. Daar zit meestal wel een aux aansluiting op.

Je kunt op de audio uitgang van je laptop (bv van je koptelefoon) aansluiten op je T V. Je zult waarschijnlijk een verloopstukje moeten kopen om van mini-jack naar tulpstekkers te gaan. Als je op je tv geen audio in mogelijk hebt kan je de audio kabel ook op je stereo aansluiten. Daar zit meestal wel een aux aansluiting op.

Daar had ik dus al een kabeltje voor gekocht maar dat werkt niet. Een stereo heb ik niet omdat ik een surround set heb van Sony waar je alleen maar VCR, DVD en Radio mee kan afspelen. Er zit geen AUX-ingang op. Is er gewoon sprake van een ordinaire storing of doe ik iets verkeerd?:o

Het ligt natuurlijk ook aan de aansluitingsmogelijkheden die je tv biedt. Zoals je al aangeeft dat je cinemaset die optie niet heeft kan dat voor je tv ook gelden. Mijn huidige LCD tv heeft ook een stuk minder mogelijkheden dan m'n vorige beeldbuis tv. Maar dat kan je vast in het boekje van je tv terugvinden?

Het ligt natuurlijk ook aan de aansluitingsmogelijkheden die je tv biedt. Zoals je al aangeeft dat je cinemaset die optie niet heeft kan dat voor je tv ook gelden. Mijn huidige LCD tv heeft ook een stuk minder mogelijkheden dan m'n vorige beeldbuis tv. Maar dat kan je vast in het boekje van je tv terugvinden?

Je zou gelijk kunnen hebben maar ik denk eerlijk gezegd zelf dat er iets met instellingen gedaan moet worden. Want als je beeld kan overdragen naar je tv is het in mijn ogen niet meer dan logisch dat je ook het geluid moet kunnen overdragen. Ik hoop dat er nog anderen zijn die meelezen en wellicht wel een oplossing hebben. Ik wacht daar gewoon nog maar even op denk ik. Intussen blijf ik proberen. Heel erg bedankt voor je hulp tot zover.

Peter

Hoi,

Normaal gesproken moet het werken ... mits je tv-toestel ook een gekoppeld audio-in kanaal heeft.
Op mijn lcd-televisie bijvoorbeeld, zit wél een VGA ingang, maar heeft voor die ingang geen bijbehorende audio-ingang.
Wél voor S-Video overigens.

Er is ook een scart-stekker te koop, waarbij je S-video en audio apart in de plug steekt en hem vervolgens op een scart-aansluiting op je tv inplugt. Wellicht is dat een optie.

Er bestaan scart stekkers waarbij je een S-video signaal en een Audio signaal kunt aansluiten, daarmee los je het probleem waarschijnlijk wel op.

scart_s-vhsL.jpg

Dag,

Je mag dan bestuurslid zijn en administrator, maar vind je het nu echt nodig, antwoorden van anderen nog eens te herhalen?
Dat komt zo belerend over

Dag,

Je mag dan bestuurslid zijn en administrator, maar vind je het nu echt nodig, antwoorden van anderen nog eens te herhalen?
Dat komt zo belerend over

Het belerende van Maestro12 was wellicht niet zo bedoeld neem ik aan.... ;) en het feit dat 'ie bestuurslid is, daar hebben een heleboel mensen voor gekozen, anders ben je geen bestuurslid. Dat betekent dat 'ie wel verstand heeft en het dus wel uit zijn hoofd zal laten om mensen te beleren op dit forum. Ik heb overigens altijd goede ervaringen en heel veel geleerd via dit forum, allemaal dankzij de hulp van deze mensen.:thumb:

Maar ik heb zo'n stekker en daar zal ik het eens mee proberen. Jullie horen van mij.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan