laptop aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvandis

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2003
Hallo, ik zit met het volgende

Ik zou graag mijn laptop (windows 98) op mijn pc (winxp) willen aansluiten om zodoende wat bestanden van mijn laptop op mijn pc te krijgen, want kan alleen diskettes in mijn laptop. Ik heb ergens gehoord dat ik dat met een cross-cable kan doen. Kan iemand mij vertellen hoe?

Bijkomend vraagje:
Kan je dan ook met beiden op internet?

Met een network cable van bijv. sweex is het mogelijk om data van jouw pc naar jouw laptop te verhuizen/kopieren, enz.

Ook kan je daarmee internetten, maar dan moet in iedergeval 1 van de 2 aangesloten zijn op het internet, als je geen wireless hebt zal je zoiets als een switch of een hub nodig hebben.
En beide MOETEN lid zijn van dezelfde netwerkgroep, ander kan je het wel vergeten, maar ik hoop dat je wel wat weet van netwerkjes aanleggen enz. En anders post je dat ook even, want daar zijn wij voor :D

Ik heb nu dus al een cross cable, hiermee laptop en en pc verbonden, ik had gehoopt iets van een pop up te krijgen een paar keer klikken en klaar, maar helaas. Waar kan ik het beste beginnen?

rvandis zei:
Ik heb nu dus al een cross cable, hiermee laptop en en pc verbonden, ik had gehoopt iets van een pop up te krijgen een paar keer klikken en klaar, maar helaas. Waar kan ik het beste beginnen?

Je kan dit proberen:
Start Windows Verkenner > ga naar Deze Computer > Ga naar Configuratiescherm > open "Wizard Netwerk Instellen" Echter zal dit zeer waarschijnlijk niet werken, omdat Win98 netwerkwachtwoorden vereist.

Daarom is er een alternatief, dat waarschijnlijk wel werkt, mits je de stappen goed uitvoert.
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/wxpwin9x.html (engels)

Als het dan nog niet helemaal lukt gaan we wat anders te werk denk ik ;) :cool:

Wat je ook kan doen is je XP cd in je pc te stoppen ga naar extra opties en netwerk instellen toe. Draai de wizard af.

Je hoeft in principe geen diskette aan te maken, als je een cd rom drive in je Win98 systeen hebt. Stop daar dan ook de cdrom van XP in. zelfde optie uitvoeren waarschijnlijk 2 x herstarten als je alles volgens het boekje (wizard) gedaan hebt zou het moeten draaien.

simpeler kunnen we het niet maken, moeilijker wel ( Windows kreet :D )

HackMode zei:
Met een network cable van bijv. sweex is het mogelijk om data van jouw pc naar jouw laptop te verhuizen/kopieren, enz.

Ook kan je daarmee internetten, maar dan moet in iedergeval 1 van de 2 aangesloten zijn op het internet, als je geen wireless hebt zal je zoiets als een switch of een hub nodig hebben.
En beide MOETEN lid zijn van dezelfde netwerkgroep, ander kan je het wel vergeten, maar ik hoop dat je wel wat weet van netwerkjes aanleggen enz. En anders post je dat ook even, want daar zijn wij voor :D

Je hebt geen switch of hub nodig als de pc die het internet op gaat 2 netwerkkaarten heeft en het is grote onzin dat ze beiden lid MOETEN zijn van dezelfde netwerkgroep. Zelfs in 2 verschillende netwerkgroepen moet het werken. Het gaat om ipadres en niet om naam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan