Laptop aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bazzzzzie

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Er ligt bij mij nu een bedraad netwerk naar mijn pc. Nu wil ik op mijn nieuwe laptop, waar al een netwerkkaart inzit, ook internet.
Heb ik daar dan alleen een Wireless Access Point nodig?
Of ook een netwerkkaart in mijn pc?

Ja, maar dan moet de laptop wel W-LAN hebben en niet alleen Lan, m.a.w. het ding zal Wlan in zijn specs moeten hebben staan.

Laatst bewerkt:
Nee, Wake-on LAN is wat anders, da's een manier om je pc via het netwerk te activeren / aan te zetten.

Simpelweg de omschrijving W-Lan (Wireless-LAN)

Die zit er zo te zien niet bij.
Dus dan moet ik een netwerkkaart kopen voor mijn laptop?

Ik raak een beetje verward van de gedetailleerde specificaties van de door jou genoemde laptop. Er staat nergens met zoveel woorden W-lan, maar er wordt weer wél gesproken over draadloze snelheid. Kortom, ik weet het even niet bij dit apparaat. De kreet Wlan is eigenlijk een redelijk standaard gebruikte kreet. Als je dat leest dan wéét je dat de pc / laptop draadloos kan internetten.

Volgens mij Wireless Acces Point.

Deze zul je moeten aansluiten op je modem/router. Heb je deze niet, en gewoon maar 1 pc bedraad naar het modem, dan zul je een router met WLAN aan moeten schaffen. Heb je echter een switch liggen met meerdere pc's/laptops, dan is een wireless acces point voldoende.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan